Juht ei pea häbenema olla kaastöötajate ees nõrk ja tundlik, sest keegi ei pea sind täiuslikuks, aga ükskõik mida sa teed, tee seda stiilselt, soovitab advokaadibüroo SORAINEN nõunik ja vandeadvokaat Allar Jõks.
17. novembril jagas
Pärnu Konverentside vestlusringis "Juhi jutud" oma kogemusi sellest, kuidas inimesi maksimaalset saavutama ning maailma parandama panna, advokaadibüroo SORAINEN nõunik ja vandeadvokaat Allar Jõks.
Loe, millised on Jõksi enda tähelepanekud, mida ta teiste juhtidega Tallinnas kolm tundi kestnud vestlusringis jagas:
* Ära kunagi jäta tegemata midagi head, kui sul on selleks võimalus. Uut võimalust ei pruugi tulla.
* Juhipoolne hoolivus, töötajatele pühendatud aeg ja tähelepanu on investeering, mis ei võta raha, aga on rahast tunduvalt väärtuslikum.
* Lihtne on mõelda, et olen „mõttetu mutrike“, kuigi võiksime tunda end maailmaparandajana ja uskuda, et maailma on võimalik muuta.* Ükskõik mida sa teed, (isegi siis, kui võid kaotada), tee seda stiilselt. (või nagu ütles Lennart Meri: „Poliitika on stiil.“).* Juhiks hakates tuleks mõelda, kas sa seda ikka tahad. Kui jah, siis pühendu ja soovi saavutada maksimaalset.* Tippsaavutuse vastand pole läbikukkumine, vaid keskpärasus. Juhi roll on olla nõudlik ja mitte leppida keskpärasusega. Elu on selleks liiga lühike – tuleb elada nii, et kogu aeg on midagi võita või kaotada.* Juht ei pea häbenema olla kaastöötajate ees nõrk ja tundlik, sest keegi ei pea sind täiuslikuks. Oluline on olla eeskujuks, aus ja põhimõttekindel. Põhimõttekindlus võib tuua dividende ka aastaid hiljem.* Olulisi muudatusi on võimalik läbi viia siis, kui inimesed usuvad, et suudavad midagi muuta. Suurte ideede elluviimiseks on vaja esimest edulugu – eeskuju töötab. Kui juht ise siiralt millessegi usub, siis on võimalik ka teisi oma ideesse uskuma panna.* Kogu meeskond, eesotsas juhiga, peab organisatsiooni väärtusi järgima. Ja nende väärtustega sobitumine on väga oluline kindlaks teha juba inimest tööle võttes.* Pole olemas halbu töötajaid, aga on olemas sobimatuid töötajaid. Lähenedes teemale sel moel, saad aidata inimese uuele tööle ilma tema eneseväärikust alandamata.* Kiitus võib olla üldine, aga kriitika peab alati olema personaalne. Esimene kriitika peaks olema isiklikult antud.* Et olla usutav, ei tohiks juht eluga sidet kaotada. Kui „kõrgelt“ asju vaadata, siis võib „alumist osa“ mitte näha.* Sa ei puugi alati kohe oma töövilju näha, aga tähtis on uskumine, et teed õiget asja.* Ühe päeva reegel: mõtle vähemalt üks päev sind ärritava asja peale. Kui järgmisel hommikul tahad veel oma alluvatele midagi öelda, alles siis tee seda. 95% juhtudest pole sul seda tarvis.* Oluline on leida oma töötajate jaoks aega. Töötajad väärtustavad seda ja on seetõttu palju lojaalsemad. Iga töötaja puhul saab leida mooduse, kuidas talle personaalselt läheneda. Vestlused tassi teega kamina ääres, inimese loomuga sobiva luuletuse lugemine sünnipäeval jne…
Seotud lood
Eesti Energia personalidirektor ja PARE juhatuse liige Riina Varts on veendunud, et inimene tahab oma tööd hästi teha ning juhi roll on töötajat selles tahtmises toetada.
Juhina emotsioonide väljanäitamine aitab kaasa keskkonna loomisele, kus eksimine on lubatud, usub Mikko Fritze.
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega.
Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.
Viimased uudised
Siit leiad ka artikli FIE raamatupidamisest
Hetkel kuum
Tagasi Raamatupidaja esilehele