Eesti Maksumaksjate Liidu tegevjuht Lasse Lehis toonitab, et ettevõtte juhid võiksid olla maksuseaduste ja –protseduuridega selliselt kursis, et maksuametnike külaskäigu puhul oskaksid nad töötajaid instrueerida.
Järgneb Lasse Lehise kommentaar:
Liidule selliseid kaebusi pole tulnud, aga ma arvan, et selliste vaidluste korral minnakse otse advokaadi juurde.
Reeglid on selleks, et mäng oleks aus. Maksuameti huvi on leida hoovi pealt esimene töömees, kes enne kui ta oma õigustest aru saab, on kogu info välja lobisenud. Pärast saab küll käsi laiutada, et rikkusime menetlussätteid, aga saime olulise info ja selle baasilt rikkumise vormistada.
Ettevõtte juhtkond võiks olla maksuseaduste ja –protseduuridega selliselt kursis, et maksuametnike külaskäigu puhul oskaksid nad töötajaid instrueerida.
Probleem ongi, et tihti inimesed ei tea oma õigusi. Maksuamet peaks neid selgitama, aga tihti võib see välja näha nii, et antakse lugeda kirjalik korraldus, kus on rida paragrahve. Teavitamine peab olema sisulisem.
Maksuametil tuleb töötajale kindlasti selgitada, miks temalt isikliku pangakonto väljavõtet küsitakse. Et miks tööandja andmed on ebapiisavad. Töötaja võib vastu küsida, kas ametit huvitavad sissetulekud või väljaminekud. Ümbrikupalga kahtluse korral peaks sissetulekute küsimisest piisama.
Autor: Lemmi Kann, Koit Brinkmann
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.