"Pank ei ava sinu kliendile pangakontot?" See ei pea nii jääma!
Kui teie kliendile on pank keeldunud konto avamisest või on klient saanud teatise konto sulgemisest, siis nüüd on selged reeglid, millal pank seda teha tohib ja millal mitte. Raamatupidajal on kasulik teada, millised on kliendi õigused ja kuidas neid kaitsta.
Probleemide korral ärge eeldage automaatselt, et pangal on õigus
Foto: Julia-Maria Linna
Pangakonto olemasolu on iga ettevõtte põhitegevuse eeldus - ilma selleta ei saa tasuda hankijatele, makseid vastu võtta ega täita raamatupidamiskohustusi. Viimasel ajal on kasvanud juhtumite arv, kus pangad on keeldunud kontosid avamast või on neid sulgenud, viidates üldiselt "rahapesuriskile" või "ärimudeli ebaselgusele". See on jätnud paljud ettevõtted abitusse olukorda.
Eelmisel aastal sai Finantsinspektsioon 374 kaebust finantsteenuste kohta, valdavalt makse- ja krediiditeenuste vallas. Inspektsioon selgitab, kuidas ja milliste murede korral saab ta abiks olla.
Tartu ringkonnakohus tegi olulise otsuse seoses võlgade ümberkujundamisega. Kohus leidis, et võlgnik peab saama kasutada oma arestitud pangakontole laekuvat raha ka pärast seda, kui võlgade ümberkujundamiskava on kinnitatud.
Leidlikud inimesed teenivad lisaraha näiteks lapsehoidmise, DJ-tamise või käsitöö müügiga, aga kui hobi kasvab mõnest müügist või paarist peost aastas suuremaks, tuleks avada ettevõtluskonto või luua osaühing.
Alates 1. juulist 2025 hakkas kehtima raamatupidamise seaduse muudatus, mis annab kõikidele end äriregistris e-arve vastuvõtjaks registreerinud ettevõtetele õiguse nõuda müüjatelt e-arveid. Kas ja m illiseid probleeme võivad ettevõtted sel teemal kogeda, räägib raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ asutaja ja juht Enno Lepvalts.