• 28.10.16, 11:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas eristada elektroonilist teenust tavateenusest?

Maksumaksjatel on tihtipeale keeruline defineerida, mida loetakse elektrooniliselt osutatavaks teenuseks ja mida mitte, sestap selgitab Tõnis Elling, mida on igal maksumaksjal tarvis sellest teada.
Elektroonilist teenust eristab tavateenusest inimsekkumine
  • Elektroonilist teenust eristab tavateenusest inimsekkumine Foto: Pixabay
Kuna elektrooniliselt osutatavate teenuste maksustamine toimub teistel alustel, siis ei ole tegemist pelgalt teoreetilise probleemiga. Elektrooniliselt osutatavad teenused tuleb alati maksustada kliendi asukohariigis, isegi kui teenuse saaja on füüsilisest isikust lõpptarbija. See tähendab, et hoolimata pöördmaksustamise võimaluse puudumisest tuleb käibemaks maksta teenuse saaja liikmesriiki. Ilma KMS § 43 nimetatud erikorrata oleks see maksumaksjatele küllaltki tülikas.
Teenuste määratlemine
Kõige parem on teenuste määratlemisel lähtuda asjaolust, kas teenuseid osutatakse ilma inimsekkumiseta või kasutatakse elektroonilisi vahendeid selleks, et inimtegevuse tulemust teistele edastada või suheldakse lihtsalt elektrooniliste sidevahendite abil.
Näiteks hinnavõrdlussaitidel erinevate teenuste pakkumine toimub tavaliselt ilma inimsekkumiseta, ehk siis automaatselt ja seega tuleb neid teenuseid liigitada elektrooniliseks teenuseks. Loomulikult sõltub siin maksustamine sellest, kas selliseid teenuseid pakutakse tasu eest. Kui tasu ei võeta, siis ei maksustata selliseid teenuseid ka käibemaksuga. Tasuta teenuse osutamist reeglina ettevõtluseks ei loeta ja käibemaksuga ei maksustata. Erandi moodustab siin omatarve.
Küll aga ei ole elektrooniliselt osutavad teenused elektrooniliselt broneeritavad reaalsed teenused. Näiteks nagu kultuuri-, kunsti-, spordiürituste piletite ja ka majutuse broneerimine. Samuti ei ole elektrooniline teenus see, kui teenuses osutaja ja teenuse saaja suhtlevad omavahel elektroonilisel teel, näiteks kui nõustamine toimub arvuti vahendusel.
LOE LISAKS SIIT.
Autor: Tõnis Elling, Leinonen OÜ nõustamisüksuse juht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele