"Kui inkassofirma reklaamib end pildi peal pesapallikurika ja suurtes mustades tunkedes meestega, siis mida ma oskan arvata. See pole ju klienditeenindus!" väitis Intrum Justitia juht Ivar Tammemäe hiljuti. Tema hinnangul on lood lausa nii hirmsad, et inkassoettevõtete maine sarnaneb 1990. aastatel olnuga.
Justiitsministeeriumi eraõiguse talituse juhataja Indrek Niklus kinnitas, et ministeerium on murest teadlik ja võtnud valdkonna tööplaani. Valminud on õigusvõrdlev analüüs teiste Euroopa riikidega, et selgitada, kuidas ja mil määral on inkassofirmade tegevus neis riikides reguleeritud.
Praegu pole inkassoettevõtte loomiseks vaja isegi litsentsi, rääkimata haridusest ja kogemusest või muudest normidest. Kehtivad vaid reeglid, mis piiravad isikutelt ülemäära suurte sissenõudmiskulude hüvitamise nõudmist - eelkõige kahjuhüvitise või leppetrahvi regulatsioon.
Inimlikku suhtumist soovivad kõik - nii kliendid kui ka võlgnikud. Arvatavasti ei taha keegi hiljem teada saada, et võlgnikku ähvardati kurikaga. Ja tagatipuks ka oma rahast ilma jääda.
Kommentaar
Ülar Maapalu, Julianus Inkasso juhatuse liige
Inkassoteenusele seatakse sama ranged nõuded kui suhetele oma klientidega. Kliendid soovivad inkassoteenuse osutajalt viisakat, kuid järjepidevat ja tulemuslikku suhtlust võlgnikuga ning esindust kohtu- ja täitemenetluses. Kahjuks leidub ühiskonnas liiga palju isikuid, kes arvavad, et võivad teiste kulul elada. Eelmisel nädalal ütles üks võlgnik meile ilusa lause: "Ma ei saa teile praegu võlga maksta, ega ma siis teie pärast ei hakka puhkusereisi ära jätma." Sellistel puhkudel tuleb näidata inimestele kohtuveskite vääramatut pöörlemist.
Et saavutada igas olukorras tulemuslikkus, peavad inkassofirmal olema head tehnoloogilised lahendused ja piisava suurusega professionaalne meeskond, mille abil suudetakse hallata ka kümneid tuhandeid nõudeid ja lahendada ka kõige keerukamaid juhtumeid.