Reedel, 3. aprillil kell 10:00 on kõigil soovijatel võimalus kuulata veebiülekannet, kus Eesti Töötukassa juhatuse liige Erik Aas ja hüvitiste osakonna juhataja asetäitja Ardo Rosin selgitavad meetme sisu ning tutvustavad hüvitise taotlemise protsessi.
- Eriolukorra tõttu on Töötukassa esindused suletud ning nõustamine liikunud e-kanalitesse. Foto: Raul Mee
Veebiülekanne ilmub aadressile:
www.raamatupidaja.ee/tootukassa. Ülekannet on võimalik vaadata ka
venekeelse sünkroontõlkega. Küsimuste esitamiseks mine aadressile
www.worksup.com ning sisesta
event id:
THT2020Veebiseminar jääb ülesse hiljem ka järelvaadatavana nii Raamatupidaja.ee kui ka Töötukassa kanalitesse. Jälgi informatsiooni meie veebilehel.
Veebiseminar toimub 3. aprillil kell 10:00 aadressil:
www.raamatupidaja.ee/tootukassaTöötasu hüvitist makstakse töötajale, kelle tööandja tegevus on erakorralistest asjaoludest tulenevalt oluliselt häiritud. Hüvitis tagab töötajatele sissetuleku ning aitab tööandjatel ajutised raskused üle elada, et ei peaks töötajaid koondama või tegevust lõpetama.
Töötukassa kommunikatsioonijuht Annika Koppel kinnitab plaani palgatoetused välja maksta hiljemalt 15. aprilliks. "Hetkel käib veel tehniliste lahenduste testimine ning taotluste vastu võtmise kuupäev avaldatakse esimesel võimalusel."
Hüvitise väljastamise aluseks on 3 kriteeriumi, millest vähemalt kahele peab ettevõte toetuse saamiseks vastama:
* tööandja käive või tulu on sellel kuul, mille eest hüvitist taotletakse, langenud vähemalt 30% võrreldes eelmise aasta sama kuu käibe või tuluga;
* tööandjal ei ole vähemalt 30% töötajatest kokkulepitud mahus tööd anda;
* tööandja on vähemalt 30% töötajatest vähendanud töötasu vähemalt 30% või alampalgani.
Raamatupidaja.ee ja Töötukassa ühisel veebiseminaril saavad vastuse kõik toetusmeetmega seotud küsimused, mis ettevõtjatel, tööandjatel ja raamatupidajatel toetusega seoses võivad tekkida.
- Missugused tingimused kehtivad töötajale?
- Kuidas taotlemine käib?
- Missugused dokumendid tuleb esitada?
- Kas on piiranguid ettevõtetele või sektoritele?
- Kuidas arvestatakse hüvitise summa?
- Kuidas jaguneb maksukoormus?
- Mismoodi vormistatakse kokkulepe töötajaga?
- Mis perioodil saab toetust kasutada ja taotleda?
- Mis saab, kui peale hüvitise saamise perioodi tuleb töötaja siiski koondada?
- Mis kuupäevast saab toetust taotlema hakata?
- Kust saan abi?
- Kui vähem kui aasta vanad ettevõtted ei saa toetust?
- Kas toetus laieneb MTÜ-dele, SA jt ettevõtlusvormidele?
Seotud lood
COVID-19 pandeemiaga kaasnev üleilmne eriolukord paneb ettevõtted ja nende juhid raskesse olukorda. Üheks olulisemaks teemaks on ettevõtete rahavoogude juhtimine ja otsused likviidsuse hoidmiseks, kirjutab Grant Thornton Balticu finantsnõustamise valdkonna juht Mikk Mägi.
Äripäev kirjutas kuidas haihtunud turistid, karantiinis eestlased ja öine alkoholimüügi keeld baarides on vanalinna ärid murega rendileandjate poole pöörduma pannud. Pole käivet, pole tulu, pole millegi eest ka üüri maksta. Sellise murega ei seisa silmitsi vaid vanalinnas tegutsevad ettevõtted, vaid paljud teisedki. Marko Saag annab nõu, kuidas sellises olukorras käituma peaks.
Maksuvõlgade ajatamine, intressid, maksegraafikud – maksu- ja tolliameti infotelefon on viimastel päevadel punane ning nad jagasid kümmet levinumat küsimust ja nendele pakutavaid vastuseid ka Äripäevaga.
Riigi otsused, kuidas koroonaviirusest põhjustatud majandussurutisega toime tulla, muutuvad sama kiiresti, kui viirus ise levib. Neljapäeval välja kuulutatud 2 miljardi euro suurune abipaketi kõik meetmed ei ole veel paigas, aga selle, mis on teada võttis Äripäev kokku.
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega.
Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.
Viimased uudised
Siit leiad ka artikli FIE raamatupidamisest
Hetkel kuum
Tagasi Raamatupidaja esilehele