Advokaadi sõnul aitab korrektselt läbiviidud likvideerimisprotsess vältida trahve, mainekahju ning juriidilisi takistusi, mis võivad kaasneda hooletusse jäetud või sundlõpetatud ettevõttega.
Eestis jäävad ligikaudu pooled majandusaasta aruanded õigeks ajaks esitamata. Sogase majanduskeskkonna tekkimise taga on nii vähene teadlikkus kui ka liiga väike ja kulukas trahvimine.
Kuidas teha õige valik ning millal on õige aeg tegutseda, et päästa oma ettevõte, või astuda pankrotiteele? Saates "Finantsuudised fookuses" käsitleme ettevõtete saneerimist ja pankrotti – kaht protsessi, mis määravad äri tuleviku.
Väikeettevõtjad seisavad tihtipeale silmitsi probleemiga, kus suure töökoormuse või kiire elutempo tõttu on ettevõtte raamatupidamises kriitilised vead või suured augud või on ettevõtte arvepidamises lihtsalt korralagedus.
Kui omanik ei soovi ettevõtet töös hoida, tasub selle tegevus lõpetada, sest vastasel juhul tuleb kulutada tegevusetule ettevõttele nii aega kui raha, rõhutab vandeadvokaat Andres Kivi.
Alates 1. juulist 2025 hakkas kehtima raamatupidamise seaduse muudatus, mis annab kõikidele end äriregistris e-arve vastuvõtjaks registreerinud ettevõtetele õiguse nõuda müüjatelt e-arveid. Kas ja m illiseid probleeme võivad ettevõtted sel teemal kogeda, räägib raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ asutaja ja juht Enno Lepvalts.