Rahvusvahelistes vetes sõitevast merelaevast ja selle laevaga otseselt seonduva 0% käibemaksuga maksustamisest kirjutab Ernst & Young Baltic AS juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling.
- Cargo ship unloading Foto: scanpix
Käibemaksuseadus (KMS) § 15 lg 3 p 3 ütleb, et 0% maksumääraga maksustatakse rahvusvahelistes vetes sõitev merelaev ja sellise merelaeva varustus, seadmed, varuosad, kütus ja muud varud ning reisijale kohapeal tarbimiseks võõrandatav kaup, välja arvatud liidu vetes sõitval merelaeval kaasamüüdav kaup. Nullmäära ei kasutata ettevõtlusega mitteseotud huvi- või lõbusõitudeks kasutatav merelaeva suhtes.
Seotud lood
Rohkem kui 20 aastase kogemusega käibemaksuekspert Tõnis Elling liitus EY Eesti maksuosakonnaga, keskendudes peamiselt kaudsete maksude valdkonnale.
Käibemaksuseaduse (KMS) § 4 lg 2 p 1 sätestab, et käivet ei teki ettevõtte või selle osa üleandmisest võlaõigusseaduse tähenduses. Seaduses on üks lause, aga selle kohta on seni olnud arvukalt vaidlusi nii Euroopa Liidu Kohtu kui ka Riigikohtu tasemel. Tundub, et selle sätte tõlgendamine on pidevas muutumises.
Käibemaks tuleb müüjal riigile maksta isegi siis, kui arve on ostjale saadetud puudustega, kirjutab Ernst & Young Baltic AS juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling.
Eestis on palju vaieldud selle üle, mis on ärilistel eesmärkidel antav koolitus ja kuidas seda eristada näiteks mittetulundusühingu korraldatavast koolitusest. Mittetulundusühingu korraldatav koolitus peaks juba nime poolest välistama ärilise eesmärgi, aga päris nii see alati ei ole. Samuti on raske määratleda, millised avalik-õiguslike ülikoolide pakutavad koolitused on maksuvabad ja millised liigituvad ärilisel eesmärgil antavate koolituste hulka.
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.