Kuidas anda aru nii, et sellest on kasu nii klientidel-partneritel kui ka ettevõttel endal? Nõu annab Danske Banki ettevõtete krediidiriski juht Kaupo Raag.
- Nõuded aruandlusele ajavad ettevõtja kahvlisse Foto: Raul Mee
Euroopa Kohus pani sel suvel Eesti ettevõtjad kahvlisse, mille ühe haru otsas on otsus jätta rahuldamata Eesti kaebus uue raamatupidamisdirektiivi kohta. Lühidalt tähendab see, et mikro- ja väikeettevõtted ehk 99% Eesti ettevõtetest saavad tulevikus riigiga suheldes hakkama märksa pealiskaudsema aruandluse esitamisega. Probleem tekib sellest, et iseenesest ei ole riigil neid aruandeid eriti vaja.
Vaja läheb neid hoopis partneritel, kes on kliendid, tarnijad ning pangad. Sellest tulebki kahvli teine haru. Samaaegselt aruandlusnõuete lihtsustamisega karmistuvad nõuded selle kohta, kui põhjalikult peavad pangad oma kliente tundma.
Riik püüdis õigustada ja kaitsta e-äriregistrisse tehtud investeeringuid ja hoida aruandluskohustust universaalsena. Nüüd suunatakse aruandluse detailsuse ja läbipaistvuse reguleerimine suurel määral turuosaliste endi õlule. „Tunne oma klienti“ nõue laieneb ka finantsaruandlusele, mistõttu ei saa pangad tulevikus rahulduda riigi andmebaasidesse esitatava aruandluse detailsusega, mis omakorda toob ettevõtjatele juurde täiendavat aruandluskoormust.
Autor: Kaupo Raag, Danske Banki ettevõtete krediidiriski juht
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.