• 16.09.13, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Info ja side sektoris tootlikkus väheneb

Info ja side ettevõtete müügitulu on viimasel kahel aastal kasvanud nii jõudsalt, et 2012. aastal ületas 1,46 miljardi euroga kriisieelse taseme. Sektori kasumlikkuse näitajad aga langesid allapoole selgub Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ülevaatest.
Vaatamata müügitulu kasvule liikusid tootlikkuse näitajad allapoole. Möödunud aastal vähenes ettevõtete kogutootlikkus lisandväärtuse põhjal 7,3 protsenti ja tööjõukulude tootlikkus 11,8 protsenti. Tootlikkuse parandamiseks on vajalik tõhustada tööprotsesse ning arendada toodete ja teenuste kvaliteeti.
Sektori investeeringud kasvasid ligi 24 protsenti ning 79 protsenti koguinvesteeringutest tehti telekommunikatsiooni ettevõtete põhivarasse ja 16 protsenti programmeerimisse.
Üle poole kogu sektori müügitulust teenisid telekommunikatsiooniettevõtted. Ligi kolmandiku sektori müügitulust moodustas programmeerimine ning kümnendiku kirjastamine, teiste tegevusalade osakaal oli väiksem.
Infotehnoloogiliste seadmete kasutus on pidevas kasvutrendis. Koduse internetiühendusega leibkondade arv ulatus 2012. aastal 75 protsendini. Mobiilsidet iseloomustab kõnede kestvuse ja lühisõnumite arvu suurenemine. Mullu oli kõnede kestvus 3131 miljonit minutit ja saadeti 368 miljonit lühisõnumit.
2012. aastal tegutses info ja side valdkonnas üle 3000 ettevõtte, mille puhul on põhiliselt tegemist alla kümne hõivatuga infotehnoloogia valdkonna mikroettevõtetega. Töötajate arv sektoris ulatus 18 600 inimeseni, moodustades 3 protsenti kogu tööhõivest ning keskmiseks brutopalgaks oli 1432 eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele