• 09.07.13, 17:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA: kontrollime suveüritusi korraldavaid ettevõtteid 

Maksu- ja tolliamet hoiab silma peal suveürituste korraldajatel, kontrollides kuni suve lõpuni selliste ettevõtete käibe deklareerimise õigsust ning tööjõuna kasutatavate inimeste kajastamist tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsioonil. Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna juhataja asetäitja Ramses Alliksoo sõnul näitavad kontrollide tulemused, et just lühiajalise iseloomuga suveürituste korraldamise puhul varjavad ettevõtted julgemalt oma käivet ning hoiavad kõrvale tööjõumaksude tasumise kohustusest. „Suveüritusi korraldavate ettevõtete jaoks vähendab vahele jäämise riski lisaks tegevuse lühiajalisele iseloomule ürituste korraldamisega kaasnev suur sularahakäibe osakaal. See võimaldab ettevõtetel lihtsamini varjata oma käivet ning maksta töötajatele ümbrikupalka,“ selgitas Alliksoo ürituste aktiivse ja järjepideva kontrollimise vajadust. „Sageli nimetab ettevõtja oma tööjõudu vabatahtlikeks, kelle osas tal puudub kohustus maksta töötasu või normeerida töötunde. Aga kui inimene tunnistab, et ta saab üritusel töötamise eest siiski tasu – kas siis rahas või mingi toote või teenuse näol – on tegemist töö eest saadud hüvega, mis tuleb ettevõtjal deklareerida," kirjeldas Alliksoo suveüritusi korraldavate ettevõtjate maksudest kõrvalehoidmise viise. „Loomulikult tuleb siin lähtuda mõistlikkuse põhimõttest ja näiteks vabatahtlikele pakutud lõunasöögi puhul me tõepoolest tulumaksu tasumist ei eelda.“ Kui töötaja teeb tööandjale tööd, alludes tema juhtimisele ja kontrollile, siis tuleb selle eest maksta töötajale töötasu. Töötasu deklareerimise kohustus on tööandjatel ka siis, kui tegemist on ühekordsete ja ajutiste tegevuskohtadega. Maksuhalduril on õigus kontrollimisel muuhulgas võtta seletusi inimestelt, kes viibivad ürituse toimumiskohas või pakuvad üritusel erinevaid teenuseid: toitlustamisteenust, meenete müüki või turvateenust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele