Twitter, Facebook, Orkut, Youtube, blogimine ja muud keskkonnad võivad oskajale sadu tuhandeid kroone palgana sisse tuua. Firmad palkavad sotsiaalmeediagurusid.
Sotsiaalmeediajuht on USA ettevõtteis üks moevooludest. Twitteris, Facebookis, Youtube´is ja mujal võrgustikes kodus olev ning selle äri kasuks keerata oskav inimene võib teenida 30 000 kuni 120 000 krooni kuus, kirjutab Businessweek.
Kõrgeim palk on strateegidel, kes meediumi kaudu ettevõtte vajadusi rahuldavad, päevast päeva sotsiaalmeedias ettevõtet esindajate tasu (näiteks ajaveebi kirjutaja või Twitteris säutsude sisestaja) jääb 30 - 60 000 krooni kanti.
Uue ametiposti töö sisu võib olla nii firma värskeima automudeli kriitika maha jahutamine kui hoolitsemine selle eest, et uue arvuti disain saaks võrgus autoriteetidelt heakskiidu, mis tooks ka fännidelt raha kassasse. Lisaks administreerimisele aga luua ka firma, korporatiivse asemel inimlikumat, nägu.
"Inimesed ei usalda enam korporatsioone nii palju nagu varem," kommenteeris Fordi sotsiaalmeediapealik Scott Monty. "Nad usaldavad kolmanda osapoole eksperte, inimesi nagu nad ise." Sotsiaalvõrgud võimaldavad tema sõnul lihtinimesele korporatsiooniga inimlikumat suhtlust. "See saadab ka signaali, et meid huvitab ja meile jõuavad asjad kohale."
Seotud lood
Jaan Kundla, Kadri Simson, Mart Laar ja Olga Sõtnik on 101 riigikogulasest sotsiaalmeedias aktiivsemalt esindatud - nad peavad ajaveebi ehk blogivad, kasutavad sotsiaalvõrgustikku Facebook ning lühisõnumite vahetamist ehk säutsumist Twitteris.
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.