• 14.06.10, 16:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tasub teada: müügimaks ja e-kaubandus

Millised suhted on omavahel müügimaksul ja e-kaubandusel, valgustab KPMG Baltics AS, maksu- ja juriidilise osakonna juhataja Äripäeva Käsiraamatute veebilehe rubriigis "Autor annab nõu."
Miks e-kaubandust ei maksustata?
Üldiselt tuleb müügimaksu tasuda müügimaksumääruse mõistes nimetatud kauplejal tehingutelt füüsiliste isikutega jaekaubanduse, toitlustuse või teeninduse vallas Tallinnas asuvas tegevuskohas või selle kaudu. Tehinguid e-kaubanduse raames aga ei maksustata. Kaubandustegevuse seaduse mõistes peetakse e-kaubanduse tegevuskohaks veebiaadressi. See aga ei ole füüsiline aadress ning seda ei saa kuidagi siduda Tallinna linnaga, see tähendab, et tehingut e-kaubanduse raames ei saa pidada tehinguks Tallinna tegevuskohas või selle kaudu.
Mis on e-kaubandus?
E-kaubanduse mõiste on seadustes üsnagi pealiskaudselt reguleeritud, selle lahtimõtestamisel tuleb põhiliselt lähtuda kaubandustegevuse seaduses esitatud definitsioonist ja võlaõigusseaduses sätestatud erisustest arvutivõrgu abil lepingu sõlmimise kohta. Esimese kohaselt on e-kaubandus kauba või teenuse müügiks pakkumine ja müük internetis osaliste üheaegse füüsilise kohalolekuta. Teine neist lisab konkreetsemad tingimused, mille puhul leping on sõlmitud arvutivõrgu kaudu ehk internetis.
Nimetatud seaduste koosmõjus on tehing võimalik e-kaubanduseks liigitada, kui on täidetud kõik alljärgnevad tingimused:
1. müüja pakub oma kaupa või teenust internetikeskkonnas, kus on loodud ostja jaoks võimalus tellimus esitada, s.h seda enne lõplikku esitamist korrigeerida, tutvuda lepingu sõlmimise etappidega, valida endale sobiv keel jms;
  2. lepingu tingimused on ostjale esitatud salvestatavalt ja taasesitataval kujul;  3. tellimus ja tellimuse kinnitus on ostjale saadetud elektrooniliselt viivitamata pärast seda, kui ostja on tellimuse esitanud,  4. ostja ja müüja ei viibi tehingu tegemise ajal füüsiliselt samas kohas.
Nimetatud tingimustest nähtub, et kauba või teenuse eest tasumine, kauba väljastamine või teenuse osutamine ei ole e-kaubanduse mõistes olulised. See tähendab, et tehing liigitub e-kaubanduseks hetkest, kui arvutiprogramm on ilma inimsekkumiseta väljastanud ostjale tellimuse kinnituse (eeldusel, et ka muud tingimused on täidetud). Sealjuures ei pruugi kõnealune tellimuse kinnitus tekitada kummalegi poolele ühtegi siduvat kohustust.
Seega tasub e-poodide pidajatel oma veebirakendused kriitilise pilguga üle vaadata. Kui tellimuse kinnituse asemel väljastab arvutiprogramm ostjale teatise, et temaga võetakse peagi ühendust, siis niisugune müügitehing ei ole enam sõlmitud internetis ja võib seega olla müügimaksuga maksustatav nagu mis tahes muu sidevahendi (telefon, e-post, tavapost) või vahetu suhtluse teel tehtud tehing.
Autor: Lemmi Kann, Joel Zernask

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele