25 aprill 2019

Pane tähele: MTA infosüsteemides toimub mai alguses katkestus

Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide katkestus algab 3. mai pärastlõunal ning kõik teenused on taas töökorras hiljemalt 8. mai õhtuks. Katkestuse ajal on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse.

Foto: RAIGO PAJULA

Katkestus on tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest, et muuta MTA pakutavad e-teenused uuenduslikumaks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Kindlasti tekitab infosüsteemide kasutamise piirang paljudele nende päevade jooksul teatavat ebamugavust, kuid selle tulemusel muutuvad MTA teenused veelgi kasutajasõbralikumaks.

Praeguses teenuse arendamise etapis luuakse paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks. See tähendab muuhulgas ka seda, et koos infosüsteemide katkestusega kaotavad kehtivuse MTA paroolikaardid ning edaspidi saab ennast autentida ID-kaardi, mobiil-ID, Smart-ID ja internetipanga kaudu.

Üldine soovitus kasutajatele on planeerida kõik MTA infosüsteemide ja andmebaasidega seotud toimingud enne või pärast katkestust. Näiteks on 10. mail tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsiooni (TSD) esitamise tähtaeg. Kui pärast katkestust läheb TSD esitamisega kiireks ja enne seda teha ei jõua, siis tuleks tasuda maksud 10. kuupäevaks ja deklaratsioon esitada hiljem järgi.

Katkestuse ajal saab jätkuvalt vajalikku infot ameti välisveebist, välja arvatud lühiajaline (ca tund aega kestev) katkestus 3. mai hilisõhtul.

Järgnevalt leiab käitumisjuhised suuremate teenuste kasutamiseks, kui vajalikke toiminguid ei ole võimalik teha enne või pärast katkestust.

Tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsiooni (TSD) esitamine

Kui enne või pärast katkestust enam TSD-d esitada ei jõua, siis soovitame tähtajaks (10. maiks) tasuda maksud ning deklaratsioon hiljem järgi esitada.

Töötamise registreerimine

Töötamise registreerimise kanded planeerige enne katkestust ning katkestuse ajal lisandunud töötajad registreerige vahetult pärast katkestust.

Käibemaksukohustuslaseks registreerumine ja KMKR numbri kontroll

Käibemaksukohustuslaste registreerimise avaldused saab vajadusel esitada paberil. KMKR numbreid hakatakse väljastama pärast katkestust. Päringuid KMKR registrisse katkestuse ajal teha ei saa.

Käibedeklaratsiooni (KMD) ja ühendusesisese käibe aruande (VD/VDP) esitamine

Esitage deklaratsioonid enne või pärast katkestust.

Maksude tasumine

Tasuge maksukohustus otse internetipangast ülekandega.

Maksuvõla e-ajatamine

Esitage ajatamistaotlusi katkestuse ajal digiallkirjastatult e-postiga või teenindusbüroos.

Tolli- ja transiidideklaratsioonide esitamine (Complex, NCTS)

Väliskaubandusega tegeleva ettevõtja registreerimine ja identifitseerimine (EORI)

Impordikontrollisüsteemi (ICS) teadete esitamine

Esitage tolli- ja transiidideklaratsioonid katkestuse ajal paberil või e-postiga. Tolli asendustoimingute juhise leiab SIIT.

Muude juhiste ja soovitustega saab tutvuda MTA kodulehel.

Venekeelsed juhised leiab SIIT.

Lisainfo saamiseks pöörduge kliendiinfo telefonile:

• ärikliendi infotelefon – 880 0812

• erakliendi infotelefon – 880 0811

• tolliinfo telefon – 880 0814

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Marianne Lõhmus
Marianne Lõhmusraamatupidaja.ee ärijuhtTel: 6670405
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700