Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Konsignatsioonikauba arvestus
Majandusüksused kasutavad müügi elavdamiseks mitmesuguseid koostöömudeleid. Mõnikord delegeerivad nad kauba müügi teisele ettevõtjale. Kauba tarnija ülesanne ja huvi on hoolitseda müügi häireteta toimimiseks piisava kaubavaru olemasolu eest edasimüüja laos.
Kauba müüki edasimüüja kaudu nimetatakse konsignatsiooniks: konsignatsiooni- ehk komisjonimüügiks. Edasimüüjale lähetatud kaupa nimetatakse konsignatsioonikaubaks. Edasimüüja ladustab kauba oma laos, mida nimetatakse konsignatsioonilaoks.
Laomajanduse ja tarneahelate probleemid on ettevõtetele tuttavad juba aastakümneid: andmed on laiali erinevates süsteemides, tarkvarad ei suhtle omavahel piisavalt, varud liiguvad vales tempos ja töötajad kulutavad märkimisväärse osa ajast lihtsalt asjade otsimisele.