Autor: Juta Tikk, Tartu Ülikooli majandusteaduskonna lektor • 12. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Konsignatsioonikauba arvestus
Juta Tikk käsitleb konsignatsioonikauba arvestust
Foto: erakogu
Majandusüksused kasutavad müügi elavdamiseks mitmesuguseid koostöömudeleid. Mõnikord delegeerivad nad kauba müügi teisele ettevõtjale. Kauba tarnija ülesanne ja huvi on hoolitseda müügi häireteta toimimiseks piisava kaubavaru olemasolu eest edasimüüja laos.
Kauba müüki edasimüüja kaudu nimetatakse konsignatsiooniks: konsignatsiooni- ehk komisjonimüügiks. Edasimüüjale lähetatud kaupa nimetatakse konsignatsioonikaubaks. Edasimüüja ladustab kauba oma laos, mida nimetatakse konsignatsioonilaoks.