Autor: Tuuli Seinberg • 18. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Audiitor tõttab appi

Kuidas valida audiitorit ja tema teenuseid kõige paremini ära kasutada
Foto: Pixabay
Maailmapank avaldas 2004. aastal nn ROSC-raporti, milles hinnati muuhulgas Eesti auditeerimise tavasid ja taset. Aruandes leiti, et audiitortegevuse regulatsioon jääb meil rahvusvahelistest parimatest tavadest maha ning hinnanguliselt suisa 50% tehtud audititest on kehva kvaliteediga.

Väikeettevõtjana vandeaudiitorina tegutsev Tiia Tiido tegeleb audiitorina rohkem hobi korras, et hoida end vormis. Kuna põhitöö on mahukas ja vastutusrikas, pole uusi kliente viimasel ajal juurde tulnud, kuigi pakkumisi tuleb postkasti palju. „Arvan, et kliendid on hinnatundlikud ja arvestavad audiitori valikul hinnaga,” jagab Tiido oma kogemusi ettevõtjate eelistustest.

Ettevõtja ja raamatupidaja Külli Hiiemäe-Metsari sõnul on audiitori valikul üks asi küll hind, kuid oluline on ka see, kuidas audiitoriga klapitakse ja kuidas infovahetus toimima hakkab. „Koostöö sobiva audiitoriga on nagu ettevõtte arenguvestlus, kus selguvad nii head kui vead ning pannakse paika arenguvajadused ja -suunad,” lisab ta.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700