Tuntud e-poe särava fassaadi tagant paistavad maksuskeemi konnasilmad
Pealtnäha eduka koduelektroonika e-poe aruanded viitavad maksupettusele või suurele õnnetusele. Viimases aga kahtlevad nii maksueksperdid kui ka konkurendid, kel ajab ebaausana näiv äri kopsu üle maksa.
Avalikkusele on Frogi e-pood paistnud viimastel aastatel silma värvikate reklaamidega TikTokis. Tänavu pälvis Frog e-kaubanduse liidu korraldatud konkursil kodutehnika e-poe kategoorias rahva lemmiku tiitli. Konkurendid aga kahtlustavad, et Frogi jõuline hüpe toetub hämaratele skeemidele. “Siin on puhas klassikaline petuvärk. Seda me ei tolereeri,” sõnas üks konkurentidest.
Aastaaruanne on muuhulgas ka kommunikatsiooni- ja reklaamivahend, mis loob ettevõttest kuvandi vastavalt sellele, millest ja kuidas aastaaruanne kõneleb. Raamatupidaja saab siin ettevõttele appi tulla, kinnitab raamatupidamise ekspert Krista Teearu.
Jätkame sisendkäibemaksu teema käsitlust jätkuks aprilli ajakirja artiklile. Kaasustes analüüsitakse kahte olulist kohtuvaidlust: esimene käsitleb sisendkäibemaksu tagastamisest keeldumist pöördmaksustamise reeglite rikkumisel, teine keskendub ettevõtte üleminekuga seotud tehingute valele määratlemisele ja arvete parandamise võimatusele.
Kas kasutada kulubaasi või turuväärtust, millise meetodi valimisel võib kindel olla, et ämbrisse ei astu? Eriti keeruline on kinnisvarade ja pikaajaliste investeeringutega, kus vale valik võib moonutada kogu ettevõtte finantsseisu.
Laomajanduse ja tarneahelate probleemid on ettevõtetele tuttavad juba aastakümneid: andmed on laiali erinevates süsteemides, tarkvarad ei suhtle omavahel piisavalt, varud liiguvad vales tempos ja töötajad kulutavad märkimisväärse osa ajast lihtsalt asjade otsimisele.