Aprilli alguses võetakse kasutusele uus Ametlike Teadaannete infosüsteem. Testandmetega on võimalik tutvuda juba tänasest.
Uus Ametlike Teadannete infosüsteem võimaldab Minu Ametlike Teadaannete teenust kasutades ID-kaardi või Mobiil-ID-d infosüsteemi sisenedes tutvuda Ametlike Teadaannete arhiivis enda kohta käivate teadaannetega, samuti vaadata, kes on nendega tutvunud, tellida teadaandeid enda e-postile, kinnitada isikule kättetoimetamiseks avaldatud teadaande kätte saamist ja muid võimalusi.
Kui isikul on eesti.ee portaalis e-posti aadress suunatud või ta on andnud selle avaldajale kontaktandmetena, siis saadetakse isiku kohta käiva teadaande avaldamisel sellele teade. Juriidiliste isikute kohta käivate teadaannete avaldamisel saadetakse teated äriregistris olevale juriidilise isiku ja selle juhatuse liikmete e-posti aadressidele.
Teadaannete avaldajad saavad uues infosüsteemis avaldada teadaandeid nn „iseteeninduse“ põhimõttel kasutades iga teadaande liigi jaoks loodud eeltäidetud vorme. Kõik teadaannetes sisalduvad isikute andmed võetakse rahvastiku- ja äriregistrist. Uue infosüsteemi kasutuselevõtmise ettevalmistamisel on seni juurutuskeskkonnaga tutvumisse kaasatud teadaannete alalised avaldajad, keda on kokku ligikaudu 2500 ja lisaks on loodud tutvumisvõimalused teadaannete avaldamise proovimiseks kõigile eraõiguslikele juriidilistele isikutele.
24. märtsist kuni 2. aprillini on uus Ametlike Teadaannete juurutuskeskkond testandmetega tutvumiseks kõigile kättesaadav aadressil
https://preliveatis.rik.ee/.
Uue Ametlike Teadaannete infosüsteemi väljatöötamist rahastati Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi struktuurivahendite avatud taotlusvoorust „Teabe kättesaadavuse, mugava kasutatavuse ja arusaadavuse parandamine“.
Autor: Tuuli Seinberg, raamatupidaja.ee
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.