Ettevõtlusameti juht Marek Jürgenson soovitab ettevõttel klientide enda juurde suunamisel kasutada liiklusmärki, sest seda ei maksustata reklaamimaksuga.
"Kui ettevõtja majandus- või kutsetegevuse koht asub hoovis või peateest eemal, on ettevõtjal võimalus seda tähistada liiklusmärgiga. Määruse kohaselt ei maksustata liiklusmärke reklaamimaksuga," kommenteeris Jürgenson vastuseks Kaubandus-Tööstuskoja reklaamimaksu teemalisele päringule maikuust.
Kaubandus-Tööstuskoda päris mais Tallinna Ettevõtlusametilt, et saada selgust reklaamimaksu kohaldamise kohta Tallinnas. Kirjast selgus, et Tallinna Ettevõtlusamet küsib reklaamimaksu ka teeviitadelt, kaupade või teenuste loetelult müügikoha aknal või tootetutvustustelt vitriinil.
Koja liikmeile valmistasid reklaamimaksuga enim peavalu:
- kaubamärkide ja brändide eksponeerimine - mitut kaubamärki esindavate ettevõtjate hinnangul pole päris selge, millisel juhul ja millisel mitte käsitleb Ettevõtlusamet eksponeeritud kaubamärke reklaamimaksu objektina. Kojale teadaolevalt on esinenud juhtumeid, kus mitme kaubamärgi eksponeerimisel on reklaamimaksust vabastatud üks kaubamärk ning ülejäänute eest kohustatud maksu tasuma.Samuti on aluseks võetud eristamisel ka see, kas kaubamärgi eksponeerija on ise kaubamärgi omanik või volitatud esindaja. Maksu kohaldamisel on eristatud veel ka, kus kaubamärk on esitatud - näiteks ehituse või väljaspool seda.
- mis teavet käsitletakse reklaamina? Probleem on, et amet käsitleb automaatselt igasuguse teabe eksponeerimist reklaamina, mille kohta seadus otseselt ei ütle, et tegemist on reklaamina - näiteks kaubade ja teenuste loetelu või tootetutvustus müügikoha aknal, müügikohast eemal asuvad müügil olevad autod, informatiivsed ja kohustuslikus korras nimekirjade avaldamine.
- müügikohta suunamine. Probleem on siseõues või suurest teest eemal asuva müügikohtade puhul, milleni suunavat tee ääres asuv viita või territooriumi kaarti ettevõtete nimedega, aga ka maja küljel asuv plekktahvel ettevõtete nimedega või toidukoha menüü on ameti hinnangul reklaamiks loetud.
Kaubanduskoja teatel ei ole Tallinna Ettevõlusameti poolsed selgitused ja seisukohad siiski piisavad lahendamiseks (vt uudisele lisatud faile), mis seonduvad teabe käsitlemisega reklaami ja mittereklaamina. Sellest tulenevalt jätkab Kaubanduskoda ka reklaamimaksu kohaldamise osas dialoogi Tallinna Ettevõtlusametiga.
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.