David J Bryce koos kolleegidega leiab Harvard Business Review's, et mõned firmad reageerivad sellele ohule liiga kiirelt hakates pakkuma oma toodete tasuta versioone, samal ajal kui teised on liiga aeglased ja ei reageeri üldse, vahendab Juhtimine.ee.
Õige oleks reageerimiskiiruse valimiseks hinnata kahte asja:
* Kui kiirelt Sinu raha maksvad kliendid on valmis lahkuma?
* Kui kiirelt kasvab tasuta pakkuja kliendibaas?
Sellest tulenevalt on neli võimalust (vt joonis):
* Tuua tasuta toode kohe turule
* Muuta oma ärimudelit * Oodata ja jälgida * Loobuda tasuta toote turule toomisest
Parim kaitsestrateegia on mingi osa oma toote tasuta pakkumine ja raha teenimine läbi teiste toodete juurde müümise, aga see ei ole tavaliselt just lihtne, kuna ettevõtte jaoks võib olla problemaatiline üksiku toote kaudsete kulude hindamine ning ristmüügi kulude hindamine. Üks võimalik ettevalmistus sellise rünnaku vältimiseks tulevikus oleks oma kuluarvestuse ülesehitus sellisel moel, et tulevikus oleks vajalik informatsioon kohe olemas. Sellega tegelemine võib aidata märgata ka uusi hinnakujunduse võimalusi, millele täna veel ei ole osatud mõelda.
Loe pikemalt SIIT .
Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee