„Automaksuga kunagi juba prooviti ja tulemus oli see, et inimesed kirjutasid oma autod Tallinnast välja,” meenutas Vapper linna varasemaid ebaõnnestunud katseid liiklusvahendeid maksustada.
Aga lisaks poliitilisele enesetapule annaks paadimaks hävitava hoobi ka Tallinnale kui tulevasele kultuuripealinnale.
„Kui Tallinn, kes tahab tutvustada ennast Euroopa kultuuripealinnana slõuganiga „Mereäärsed lood”, kehtestab paadimaksu sellisel kujul ja sellises vormis, töötatakse ju iseendale vastu! Ma olen ka linnavolikogu kõnepuldis öelnud, et see ei ole kindlasti see mereäärne lugu, mida Tallinn tahaks Euroopa kultuuripealinnana rääkida. Ja kui tõesti tahab, on see nii halenaljakas ja kurblooline, et peaks olema väga piinlik, kui me nendele inimestele, kes tulevad merelinna Tallinnasse, peame selliseid lugusid jutustama,” rääkis Vapper rõhutades, et on ebakultuurne kehtestada selliseid makse, kui soovitakse olla merelinn.
1964ndast aastast meresõitja staaži omav Vapper meenutas nõukogude aega, mil kuni 16nda eluaastani ei tohtinud noor inimene merele minna.
„Aga nii nõmedat suhtumist ei olnud isegi nõukogude ajal. Siis oli piirvalve, kes piiras ära merele mineku, ja nüüd siis Tallinna linn, kes sunnib inimesi nö rahaähvardusel paate põletama,” oli Vapper nördinud.
Vapper kinnitas, et linnavolikogu IRLi fraktsioon toetab igal juhul Reformierakonna fraktsiooni poolt algatatud eelnõud paadimaksu tühistamiseks.
„Meie toetame Reformi eelnõu igal juhul! Oleme juba korra toetanud ja toetame ka seekord,” ütles Vapper, kellel hinnangul on paadimaksu näol tegemist nonsensi ja tühja tuule tallamisega ning loodetud 10 miljoni krooni asemel õnnestuks ebaproportsionaalselt suure vaeva ja kuluga heal juhul kokku koguda 30 000 – 40 000 maksukrooni, mille hind läheb linnavalitsusele sellest summast aga tunduvalt kallimaks maksma.
Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsioon poolt teistkordselt algatatud paadimaksu tühistamise eelnõu peaks linnavalitsuse istungile jõudma lähinädalate jooksul.