Tarbijakaitseamet saatis 14. mail AS Nordea Finance Estoniale teate haldusmenetluse algatamise kohta, kuna nende internetikeskkonnas olev info liisingulepingute kohta ei vastanud lepingutingimustele.
Muuhulgas kohustab Tarbijakaitseamet AS Nordea Finance Estonia lõpetama seadusega vastuolus oleva eksitava kauplemisvõtte kasutamise st internetikeskkonnas tarbijatele edastatav teave tuleb viia kooskõlla teenuse olemusega hiljemalt 31. maiks 2010 arvestades tarbija õigust saada teenuse kohta ohutuse, samuti tervise, vara ja majandushuvide kaitse seisukohalt vajalikku teavet ning kaupleja ja tootja kohustust andma tarbijale enne kauba omandamist või teenuse kasutamist üksikasjalikku teavet kauba või teenuse omaduste ja kasutamistingimuste […], samuti hinna ja tasumise tingimuste ning lepingu täitmise ja sellest tulenevate õiguste, kohustuste ja vastutuse, sealhulgas kauba või teenuse suhtes pretensiooni esitamise võimaluste kohta, edastas amet täna.
Tarbijakaitseamet uuris liisingulepinguid, et kontrollida Äripäevas avaldatud advokaadi Pirkka-Marja Põldvere väidet, et osad liisinguandjad kohustavad kasutusrendi lepingu sõlmijaid autosid pärast liisinguperioodi lõppemist välja ostma, omal kulul neile ostja leidma või hüvitama jääkmaksumuse ja turuhinna vahe.
Äripäeva andmetel kasutab selliseid kasutusrendilepinguid jõuliselt liisingu turuosa suurendanud Nordea.
Nordea ise eitas tarbijate eksitamist ja kapitalirendile omaste lisakohustuste seadmist.
Autor: Lemmi Kann, Anne Oja
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.