Rahandusministeeriumi asekantsler Veiko Tali teatas vastuseks Eesti Maksumaksjate Liidu selgitustaotlusele müügimaksu rakendamise kohta, et praktikas üleskerkivate küsimustega tegeleb kohalik omavalitsus.
Samuti kirjutab Tali, et välja töötamisel on uus müügimaksu deklaratsiooni vorm.
Loe rahandusministeeriumi vastust:
Austatud härra Lehis
Kohalike maksude seaduse (KoMS) § 8 sätestab müügimaksu regulatsiooni. Seaduses on sätestatud müügimaksu üldpõhimõtted ja piirangud, valla- või linnavolikogu pädevuses on kehtestada müügimaksu detailsem regulatsioon määrusega. Seega praktikas üleskerkivate küsimustega on kõige pädevam tegelema vastav kohalik omavalitsus, kus müügimaksu määrus kehtestatud on. Paljudele Teie küsimustele on selgitused toodud Tallinna linna koduleheküljel
http://tallinn.ee/ettevotjale/Tallinna-muugimaksu-korduma-kippuvad-kusimused.
Selgitame Teile lühidalt KoMS §-s 8 sätestatud müügimaksu olemust. Müügimaksu on kohustatud maksma nii füüsilisest isikust ettevõtjad kui ka juriidilised isikud, kes kasutavad oma õigust müüa kaupu või osutada teenuseid müügimaksu kehtestanud kohaliku omavalitsuse territooriumil. Õiguse tegeleda kaubandustegevusega annab lisaks vastavale tegevusloale ka registreering majandustegevuse registris. Maksukohustuslane on KoMS tähenduses isik või asutus, kes majandus- või kutsetegevuse raames pakub ja müüb kaupa või pakub ja osutab teenust ning kes on registreeritud majandustegevuse registris ning tegutseb jaekaubanduse, toitlustamise või teeninduse valdkonnas. Müügimaksuga ei maksustata tegutsemist hulgikaubandusega. Tänava- või turukaubanduse korraldamine ning kaubanduse korraldamine avalikul üritusel võib toimuda müügipileti alusel.
Müügimaksu objektiks on kohaliku omavalitsuse territooriumil müüdud kaupade ja teenuste maksumus müügihinnas. Müügihinnaks on maksustatava käibe maksustatav väärtus ilma müügimaksuta. Maksustatav väärtus leitakse käibemaksuseaduse § 12 lõike 1 kohaselt ning selleks on üldreeglina kauba või teenuse müügihind ilma käibemaksuta. Müügimaksu maksimaalne määr, mida maksumääruses võib kehtestada on 1% müügihinnast. Müügimaks laekub selle kehtestanud kohaliku omavalitsuse eelarvesse. Müügimaksuga maksustamise perioodiks on kvartal ning tasumise tähtpäev on kvartalile järgneva kuu 20. kuupäev, mis langeb kokku deklaratsiooni esitamise tähtpäevaga. Müügimaksu vabastuste ja/või soodustuste andmise tingimused ja kord sätestatakse maksumäärusega. Maksukohustuse tekkimise aeg, müügimaksu arvutamise ja tasumise täpsem kord ning sellega kaasnevate võimalike lisakohustuste sätestamine on jäetud samuti maksumääruse reguleerimisobjektiks.
Müügimaksu regulatsioonis on kasutatud mõisteid, mis tulenevad kaubandustegevuse seadusest. Kui soovite täpsemaid selgitusi kaubandustegevuse seaduses sätestatud mõistete kohta, siis soovitame pöörduda vastava seaduse väljatöötanud ministeeriumi poole.
Rahandusministri 2. jaanuari 2001. a. määrusega nr 1 kehtestatud kohaliku müügimaksu deklaratsiooni vormi kohta anname teada, et hetkel on välja töötamisel uus müügimaksu deklaratsiooni vorm.
Lugupidamisega
(allkirjastatud digitaalselt)
Veiko TaliAsekantsler
EML küsis 22. jaanuaril rahandusministeeriumilt selgitusi seoses Tallinnas jõustuva müügimaksu määrusega. Küsimused tõusetusid kohalike maksude seaduses sätestatu pinnalt, mille alusel müügimaksu määrus anti.
Loe selgitustaotlust
SIIT.
Seotud lood
Õiguskantsler Indrek Teder teatas maksumaksjate liidule ja kaupmeeste liidule, et ei menetle nende poolt esitatud avaldust, milles taotleti Tallinna müügimaksu määruse põhiseadusele vastavuse kontrollimist.
Tallinna abilinnapea Eha Võrk ütleb selgituseks linnavolikogu Reformierakonna fraktsioonile ja selle esimehele Remo Holsmerile, et pealinnas eeloleval suvel kehtestatav müügimaks ei ole mingi eksperiment, vaid keskvalitsuse otsustest tulenev reaalsus.
Täna kohtusid riigikogus Reformierakonna fraktsiooni liikmed Tööandjate Keskliidu ja Kaupmeeste Liidu juhtidega ning ühiselt tõdeti, et Tallinnas 1. juunist kehtestatav müügimaks tõstaks hindu ning vähendaks töökohti.
Eesti Maksumaksjate Liit esitas eile õiguskantslerile taotluse, milles palub hinnata Tallinna müügimaksumääruse vastavust põhiseadusele.
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega.
Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.
Enimloetud
1
Kui paljud Eesti raamatupidajad on kandnud töötaja palga Wise'i, Revoluti, Paysera vm välismaa panga kontole?
2
Vaata ka rahapesu andmebüroo analüüsi Eesti firmade kohta
Viimased uudised
Raamatupidamisbürood peavad tuvastama kliendi tegeliku kasusaaja ja kontrollima andmeid.
Mängu viimane päev on 20.10
Hetkel kuum
Kui paljud Eesti raamatupidajad on kandnud töötaja palga Wise'i, Revoluti, Paysera vm välismaa panga kontole?
Tagasi Raamatupidaja esilehele