• 14.10.09, 13:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PwC: uued trendid ettevõtete tulemuslikkuse juhtimises

PricewaterhouseCoopersi poolt Euroopa ettevõtete seas läbiviidud uuring näitab, et ettevõtted on oma tulemuslikkuse juhtimise (CPM) programmidega rahul, ent juhtimisinfo ja selle põhjal tehtavate otsuste kvaliteedi osas on veel arenguruumi.
Kõrgeim rahulolu oma CPM rakendustega on finantssektori ettevõtete seas, madalaim avalikus sektoris.
Üheks võimaluseks arenguruumi osas on näiteks märkimisväärselt vähendada aastaplaani ja -eelarve koostamisele kuluvat aega.
Uuringu tulemused näitavad olulist arenguruumi ning lõhet tulemuslikkuse juhtimise, rakenduste potentsiaali ning tegelikult loodava väärtuse vahel. Näiteks kulutatakse praegu ebaproportsionaalselt palju aega väärtust mitteloovatele tegevustele nagu andmete kogumine ja struktureerimine, võrreldes andmete analüüsimisele ja nendele tuginevate kvaliteetsete juhtimisotsuste langetamisega.
Uueks trendiks on n.n. äriteadmuse (Business Intelligence) rakenduste sidumine ettevõtete tulemuslikkuse juhtimise programmidega.
Teiseks suundumuseks on kasvav huvi uuenduslike eelarvestamise ning tulemuste prognoosimise meetodite vastu, mis võimaldavad suurettevõtetel vähendada aastaplaani ja -eelarve koostamisele kuluvat aega keskmiselt kuuelt kuult kolme kuuni.
Kommentaar AS-i PricewaterhouseCoopers juhtiv ärikonsultant Jüri Etverk
Eestis on vähesed organisatsioonid (nii era kui avalikus sektoris) suutnud liidestada strateegilise planeerimise, eelarvestamise, finants- ja juhtimisinfo kogumise üheks terviklikuks tsükliks. Kokkuhoiu ja paremate otsuste tegemise võimalused selles valdkonnas on samas tohutud. Nukker reaalsus on see, et igal aastal hakatakse taas pea nullist pihta, vaeveldakse võrreldamatu info kokkusobitamisega või kobatakse mõne valdkonna osas ka pimeduses. Ja tervikliku lahenduse väljatöötamine on tegelikult mõne kuu jooksul täiesti võimalik.
TaustUuringus European Corporate Performance Management Survey osales 384 ettevõtet 22 riigist. Ajavahemikus september 2008 – aprill 2009 küsitleti erinevate tegevusvaldkondade keskmiste ning suurte ettevõtete tegev- ja finantsjuhte ettevõtete tulemuslikkuse juhtimise programmide tulemuste, rahulolu ning tuleviku teemal.
Tulemuslikkuse juhtimise eesmärgiks on siduda ettevõtte eesmärgid igapäevase tegevusega ning selleks kasutatakse üldjuhul IT-rakendusi, mis hõlmavad ettevõtte planeerimise, eelarvestamise, tulemuste mõõtmise ja hindamise protsesse ja tegevusi. Uuring on täismahus kättesaadav aadressil: http://www.pwc.com/gx/en/finance-consulting-services/euro-cpm-report.jhtml
 
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele