4. juuli 2005
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kes abistab kasutajat?

Väiksematele firmale on majandustarkvara ostmine tavaliselt suur väljaminek. Programmiga töötamisel aga tekib alati mitmeid küsimusi, nii tehnilisi kui ka know how teemalisi. Kahjuks neile vastuste saamine võib päris kalliks osutuda. Seda kulu ei ole aga sageli planeeritud ja nii võib juhtuda, et programmi kasutatakse poolikult, tehakse topelttööd või veel hullem - andmeid sisestatakse vigaselt. Järgnevas loos selgitan, millised on üldse abi saamise võimalused.

Kui töötad tavaliste kontori programmidega (näiteks Wordi ja Exceliga), siis on nii, et saad pidevalt oma tööd ümber teha, viimaseid samme tagasi võtta või üldse dokumendi salvestamata jätta. Majandustarkvara on selles suhtes aga täiesti eriline. Siin korra tehtu jäädvustub sageli lõplikult. Muutmine ja parandamine on üsna tülikad, kuigi võimalikud. Mida võiks siit järeldada? Ainult ühte: töö peab juba enne esimeste sisestuste tegemist selge olema. Kuidas aga see on võimalik?

Heaks lahenduseks on programmi demoversioon!

Ma arvan, et enamikul majandustarkvara toodetel on olemas demoversioon. Seda võib juba päris standardiks nimetada. Demo on 95% ulatuses täiesti analoogne tavalise programmiga. Muudatused võivad ilmneda vaid:

Demo teeb enamasti heaks see, et sinna on juba sisestatud ühe firma näidisandmebaas. Nii on palju paremini näha need toimingud, mida saab programmiga teha.

Mida vaadata ja proovida demol? Proovi läbi kõik need töösituatsioonid, mis peaksid ette tulema. Püüa teha ka vigu (õigemini need tekivad iseenesest) ja ürita neid siis parandada. Nende katsetuste käigus saad ju õige varsti teada, kui loogiline programm on ja kui mõnus on sellega töötada. Põhjalikult uuri ka aruandeid: kas need ikka vastavad Sinu ootustele.

Ma eelnevas peatükis kirjeldasin, et programmid koosnevad enamasti moodulitest, mida saad valida oma firma vajadustest sõltuvalt. Proovi ka demol programmi erinevatest moodulitest kombineerida. Nii näed ära, kas suurem investeering täiendavatesse moodulitesse annab ka silmnähtavat kasu.

Demo katsetamise aeg on ka selles suhtes eriline, et nüüd võid esitada müüjale mitmeid küsimusi ja kõik on väga abivalmis aitama (loomulikult tasuta)! Seepärast, mida põhjalikumalt demod läbi töötad, seda lihtsam on hiljem sobiva programmi ostu otsust teha ja muidugi ka töö endaga alustada.

Kõik majandustarkvarafirmad on huvitatud, et Sina saaksid endale nende demo. Seepärast on ka võimalikke teid selle omandamiseks päris mitmeid:

Siit demo juurest jõuame sujuvalt ka teiste programmi tutvustavate materjalide juurde.

Juba demo katsetamise käigus saad vaadata, kui põhjalik on programmi Help menüü. Kui seal midagi ei ole, siis kas juhendmaterjalid on paberil või eraldi failina CD-l?

Ma tuletan siinkohal meelde natuke kurba tõsiasja: enamik majandustarkvara müünud firmasid on huvitatud, et Sinu käest ka peale programmi müüki saaks veel edaspidigi raha teenida! Seepärast võivad olla need Help, pabermaterjal, Interneti materjalid suhteliselt kehval tasemel. Mis Sul siis üle jääbki, kui helistada müüjale ja küsida tema käest nõu. See aga võib tähendada aastamaksu tasumist või 400 - 1000 kroonist tunnihinda.

Ma ei kahtle ühegi firma kompetentsuses probleemi lahendamisel. Kindlasti on klienditeenindajatel head teadmised raamatupidamise ja üldse finants asjades. Probleemiks võib aga kujuneda nende teadmiste Sulle edasi andmine. Olgu selleks siis rahalised või kommunikatsiooni probleemid.

Üks tõeliselt hea abivahend on küsimuste - vastuste andmebaas. On ju nii, et need küsimused, mis Sinul töö käigus tekivad on juba kellelgi teisel suure tõenäosusega samuti päevakorral olnud. Kui programmi tootja on need küsimused kokku kogunud ja vastusedki leidnud, siis neid lugedes peaksid samuti saama enamikule oma probleemidest leevendust.

Mõned toimingud koosnevad päris paljudest sammudest ja seda kõike telefoni teel edasi andmine võib olla hoopis aja raiskamine, sest niikuinii läheb kusagil midagi valesti. Siin võib olla lahenduseks isemängivad õppedemod, mis vahetuvate slaidide abil tutvustab mingit konkreetset tegevust.

Ma väga loodan, et taipasid abi olulisust programmiga töötamisel. See võib olla ka kaalukeeleks sobiva programmi valikul. Loetlen veel mõningad alternatiivsed abi saamise võimalused. Uuri müüjalt ka neid võimalusi:

1. Interneti vahendusel

2. Koolitused, konsultant.

Mida öelda päris lõpetuseks?

Programmiga töötades (õigemini juba enne programmi ostmist) peab olema selgelt teada:

Niimoodi saad vältida tulevikus võimalikke päris suuri ebameeldivusi!

Autor: Heiki Koov

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700