Makseteenuse pakkujatele on tekkimas uus kohustus, hüvitada pettuse ohvritele kaotatud raha, kui kelmid on esinenud näiteks pangatöötajana.

- Pankadele see plaan ei meeldi, nentis rahandusministeeriumi nõunik Jarmo Lilium.
- Foto: Andras Kralla
Rahandusministeeriumis vormub plaan, et makseteenuse pakkujad peavad hakkama inimestele hüvitama kelmidele kaotatud raha, kui kelmid on esinenud näiteks pangatöötajana, selgitas rahandusministeeriumi finantsteenuste poliitika osakonna nõunik Jarmo Lilium Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
See määrus näeb ette vastutuse olukorras, kus pettur esineb kliendi makseteenuse pakkujana, kasutab selle maksetenuse pakkuja suhtluskanaleid. Näiteks e-posti või telefoninumbrit, ja selle tulemusel saab inimene petta.
Sellisel juhul on ette nähtud maksetenuspakkuja vastutus selle summa ulatuses, mis kliendilt välja peteti, kirjeldas Lilium.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui pettur püüdis inimese lõksu sotsiaalmeediaplatvormilt, siis võib pangal omakorda teatud juhtudel tekkida õigus kahju platvormilt sisse nõuda, rääkis ministeeriumi nõunik Äripäeva raadios.
Intervjuus selgitas Lilium pikemalt, mis olukordades peavad petturite tekitatud kahjude eest vastutama pangad ja sotsiaalmeediaplatvormid, ja tõi välja juhud, kus vastutus jääb kliendile. Samuti rääkis ta, kuidas saaksid pangad aidata pettureid takistada ja millal hakkavad pettuste vastutuse uued reeglid kehtima.
Küsis Polina Volkova.
Pangad peavad hakkama kelmide ohvritele kahjusid hüvitama
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!