• 20.10.20, 10:00

Immateriaalse põhivara olemus ja kajastamine arvestuses

Kontseptuaalselt võib ettevõtte vara jagada kaheks: materiaalne ja immateriaalne. Sõna „materiaalne” viitab vara füüsilisele substantsile ning „immateriaalne” selle puudumisele. Seega võib immateriaalset vara nimetada ka ainetuks varaks.
Juta Tikk käsitleb immateriaalse põhivara kajastamist arvestuses
  • Juta Tikk käsitleb immateriaalse põhivara kajastamist arvestuses
  • Foto: Meeli Küttim
Arvestuslikel eesmärkidel on püütud immateriaalse vara mõistet defineerida, kuid kindla definitsioonini ei ole jõutud. Siiski on fikseeritud tunnusjooned, mille alusel jagatakse vara materiaalseks ja immateriaalseks.

Seotud lood

Uudised
  • 25.11.19, 12:54
Immateriaalse põhivara kajastamine ettevõtete aruannetes
Tehnoloogia ning info- ja kommunikatsioonivaldkonna kiire areng suunab liikumist teadmismahukama majanduse poole. Konkurentsis püsimise ja kasumlikult tegutsemise nimel on vaja kasutusele võtta moodne tehnoloogia ja nutikad lahendused. See on immateriaalne põhivara, mille loomisel on peamine roll intellektuaalsel kapitalil.
Uudised
  • 04.11.19, 12:29
Immateriaalse põhivara olemus, arvestus ja kajastamine aruannetes
Tänapäeva moderniseeruvas ja globaliseeruvas majanduses suureneb immateriaalse varaklassi tähtsus ning osakaal majandusüksuste koguvaras. Immateriaalse vara olulisust on enim mõjutanud infotehnoloogia kiire areng ning turutõkete vähenemise ja väliskaubanduse hoogustumise tagajärjel intensiivistunud konkurents.
Uudised
  • 19.08.19, 10:57
Aktsiate või osade võõrandamine
30% aktsiate või osade võõrandamine äriühingus ei ole ettevõtte üleminek, kirjutab Ernst & Young Baltic AS juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling.
Uudised
  • 18.03.19, 09:00
Arendusväljaminekute kapitaliseerimine
Viimaste aastakümnete jooksul on arendusväljaminekutena tehtud olulisi investeeringuid immateriaalsetesse varadesse. Eestis võib kohata ettevõtteid, kes on arendusväljaminekuid suures ulatuses kapitaliseerinud, ja ettevõtteid, kes on otsustanud kõiki arendusväljaminekuid kajastada kuluna nende tekkimise hetkel.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.05.25, 12:28
Coop Pank on populaarne nii alustavate mikroäride kui suurettevõtete seas
Mugavad ja soodsad teenused on ühtviisi olulised nii alustavatele mikroäridele kui ka suurettevõtetele, nagu näitab Coop Panga äriklientide portfelli analüüs, ütleb Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele