Autor: Maret Güldenkoh, Sisekaitseakadeemia Finantskolledži lektor • 8. aprill 2020
Reklaamkingitustega seotud kanded
Raamatupidamine tugineb kannetele, mis kirjeldavad majandustehingute sisu. Paraku on paljusid tehinguid võimalik kirjendada mitut moodi, mistõttu hakkame lugejate palvel tooma näiteid juhtudest, kus kiputakse eksima või hätta jääma. Sel korral on tähelepanu all reklaamkingitustega seotud kanded.
Maret Güldenkoh käsitleb reklaamkingitustega seotud kandeid
Foto: Raul Mee
Ettevõtja ostab reklaamkingitusi, et teha oma ettevõttele reklaami. Kui reklaamkingitused on väärtusega kuni 10 eurot (lisandub käibemaks) ja ostetud kaubad antakse üle reklaami eesmärgil, on lähtuvalt käibemaksuseadusest tegemist kauba üleandmisega, mille korral käivet ei teki (KMS-i § 4 lõige 2 punkt 6).