• 17.06.19, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased ostavad internetist rohkem kui varem

Eesti elanikud tegid 2019. aasta esimeses kvartalis viiendiku võrra rohkem e-oste kui eelmise aasta kolmel esimesel kuul. Arvestades Euroopa kogemust ja seda, et Eestis on internetikasutajate osakaal rahvastikus üks Euroopa suurimaid, on e-ostude mahul ruumi veelgi kasvada.
Eestlased ostavad internetist rohkem kui varem
  • Eestlased ostavad internetist rohkem kui varem
Eestimaalased tegid 2019. aasta esimeses kvartalis e-poodidest iga päev keskmiselt 90 000 ostu kogusummas 3,3 miljonit eurot. Eesti ja välismaa kauplusi kasutati e-ostudeks seejuures enam-vähem võrdselt. Eesti e-poodi eelistades kasutatakse kaupade ja teenuste ostmisel kõige sagedamini pangalingi võimalust, millega tehakse umbes 33 000 ostu päevas. Ligikaudu iga neljas ost tehakse Eestis pangakaardiga.
Pankade andmetest tuleb välja, et Eesti elanikud on ka usinad lotomängijad. Iga päev ostetakse pangalingi kaudu lotopileteid või osaletakse muudes hasartmängudes 17 000 korral.
Kuigi e-ostlemise kasv avaldab statistikas muljet, näitab Euroopa riikide võrdlus, et Eestis on internetiostude kasvuks veelgi ruumi. Rahvusvahelise pakiveoteenuse pakkuja DPD Groupi tellitud uuringu[1] järgi ostetakse Eestis 8,2% füüsilistest kaupadest e-poodidest. Euroopas on kõige aktiivsemad e-ostjad Saksamaal ja Ühendkuningriigis, kus e-ostud moodustavad kõigist ostudest vastavalt 13,4% ja 13,1%. Euroopas on see osakaal keskmiselt 11,5%. Samast uuringust selgus, et Eesti inimesed tellivad internetist kõige sagedamini ilu- ja tervisetooteid, järgnevad tehnika ja elektroonika ning riided. Kõige sagedamini tellivad Eesti inimesed kaupa Hiinast, Ühendkuningriigist ja Saksamaalt.
Statistikaameti andmetel on Eesti jaekaubandusettevõtete müügitulu viimasel viiel aastal kasvanud keskmiselt 5% aastas. Samal ajal on e-kaubanduse käibe kasv olnud märksa suurem (viimasel viiel aastal keskmiselt 23% aastas).
Allikas: Eesti Pank

Seotud lood

Uudised
  • 06.06.19, 09:30
Kaubavoogusid saab nüüd visualiseerida
Statistikaametil valmis rakendus, mis visualiseerib Eesti kaubavood ja annab seeläbi senisest parema ülevaate kaubavahetusest teiste riikidega.
Uudised
  • 30.05.19, 08:30
Esimese kvartali mediaanväljamakse
Maksu- ja tolliameti (MTA) andmetel oli 2019. aasta esimese kvartali mediaanväljamakse 1012 eurot. Töötajatele välja makstud summa oli 2 199 600 122 eurot ja väljamakse tehti 616 211 inimesele.
Uudised
  • 25.04.19, 11:00
Maksekäitumise trendid
AS Creditinfo Eesti värskest ettevõtete maksekäitumise statistikast selgub, et 2018. aasta teisel poolel vähenes ettevõtete maksehäirete koondsumma 8% samas kui maksuvõlgade koondsumma kasvas ligi 18%.
Uudised
  • 02.04.19, 09:30
Aktsiisipoliitika piirikaubanduse tingimustes
Aktsiisipoliitika riskidest, võimalustest ja mõjust majanduskeskkonnale piirikaubanduse tingimustes kirjutab rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna analüütik Kadri Klaos.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele