Autor: Raamatupidaja.ee • 5. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milline võiks olla uus e-MTA?

Maksuamet uuendab iseteeninduskeskkonda e-MTA
Foto: EPA
Maksu- ja Tolliamet alustas suve alguses ettevalmistusi iseteeninduskeskkonna e-MTA uuendamiseks ja ootas kasutajatelt ettepanekuid ja ideid. Milliseid ettepanekuid seni on tehtud?

MTA pressiesindaja sõnutsi keskenduvad siiani esitatud ettepanekud sellele, kuidas juba olemasolevate teenuste kasutamist mugavamaks muuta või edasi arendada.

Samuti soovivad kasutajad rohkem standardiseeritud automaatika võimalusi andmete vahetamisel, mis väikefirmadel teeks andmete/deklaratsioonide edastamise lihtsaks ning kiireks, nt et saaks kõik deklaratsioonid ühe saatmisega ära esitada. Kasutajad ootavad ka laiemat valikut maksude tasumiseks (nt otsekorraldusega või krediitkaardiga).

Oluliseks peetakse ka maksu- ja tolliametiga reaalasjas suhtlemise võimalust, kus saab deklaratsiooni esitamise hetkel küsida abi konsultandi käest.

Näited ettepanekutest:

Deklaratsioonide esitamise loogika ühtlasemaks, esitamine ühel tähtpäeval ning deklaratsioonide sidumine omavahelDeklaratsioonide ja nõuete raportid, päringudVõimalus online suheldaMaksude tasumine LHV ja DNB pangalinkide kaudu ja otsekorraldusega ning võimalus maksta osade kaupaEelteavituste ja meeldetuletuste tellimine kohustuste ja teenuste lõikesAutomaatne andmevahetus ja XML teenusedTõhusam koostöö riigiasutustegaVisuaalsed juhendid, selge ja lihtne keelToimiv ja kiire keskkond

 Ettepanekuid ja ideid e-MTA uuendamiseks saab esitada SIIN.

Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700