„Juhises näitame töötajatele praktiliste näidete põhjal, millise digitaalse jälje nad endast töökeskkonda jätavad, samuti anname soovitusi, kuidas töösuhte osapooled võiksid käituda hallil alal, mis õiguslikult jääb töötaja, tööandja ja sideteenuse osutaja vahele,“ põhjendas vajadust juhise järele selle koostaja, AKI IT-nõunik Urmo Parm.
Tema sõnul on mõlemale poolele parem, kui tööandja kinnitab töökorralduse reeglites arvuti, arvutivõrkude ja infosüsteemide kasutamise korra. Vastasel juhul võib töötaja näiteks vaikimisi eeldada, et tal on tööandja domeeniga e-postkastist lubatud pidada ka erakirjavahetust.
Juhis selgitab, millal võib tööandja töötaja e-kirjavahetusega tutvuda, ja soovitab, mida teha töötaja e-postkastiga pärast töösuhte lõppu. Töötajad omakorda peaksid arvestama, et e-kirju saates ja võrgulehti külastades jätavad nad endast töökeskkonda maha digitaalse jälje. Juhis annab vastuse, kes, millistel tingimustel ja millises ulatuses tohib sel viisil kogutud, sh isiklikke andmeid kasutada.
Siit saab lugeda AKI juhist „Töötajate arvutikasutuse privaatsus“.