• 22.10.13, 18:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA: 9700 ettevõtet ei täida käibemaksu kohustust

Eelmisel aastal oli ettevõtete poolt tekitatud käibemaksukahju esialgsete tulemuste põhjal 222 miljonit eurot. 72 000 käibemaksukohustuslasest 9700 käibemaksu sisuliselt ei maksa, kusjuures tegemist ei ole eksportööridega.
Maksuameti sõnul kuluks 9700 ettevõtte kontrolliks, kes sisuliselt käibemaksu ei maksa, olemasolevate jõududega 11 aastat. Esialgsetel tulemuste põhjal on käibemaksukahju 222 miljonit eurot.
Maksu- ja tolliameti (MTA) peadirektor Marek Helmi kinnitas, et üle 1000-euroste ostu-müügitehingute registreerimise osas käib praegu aktiivne töö raamatupidamisprogrammide tootjatega ning e-arvete keskuste teenusepakkujatega, et uuele süsteemile üleminek ei tooks kaasa täiendavat käsitööd. 
„Lahenduse kaardistamisega praegu tegelemegi ja halduskoormus on üks olulistest aspektidest, mida silmas peame. Eesmärgiks on selline lahendus, mis annab tõuke e-arvete laiemale kasutusele ja hoiab paberarvete kaotamisega kulusid kokku nii ettevõtja kui riigi jaoks,“ ütles Helm. „Ka andmeturvalisusele pöörame seejuures erilist tähelepanu ning kaasame selleks parimat ekspertiisi.“
Helm lisas, et novembris on koostöös raamatupidamistarkvara arendajatega ettevõtjatele arutamiseks pakkuda esimene võimalik versioon uuest lahendusest. „Kavatseme novembris kõikide osapooltega olemasoleva versiooni läbi arutada ja vajadusel saab lahendust muuta ja täiendada. Praeguseks oleme saanud juba head sisendit mitmetelt turuosalistelt, nagu näiteks Raamatupidajate Kogult, ja tegeleme tõstatatud küsimustele lahenduste otsimisega. Küsimusi saab esitada ja ettepanekuid teha ka meie veebis olevas käibemaksuteemalises foorumis,“ ütles Helm. 
MTA kontrolliosakonna juhataja asetäitja Kaido Lemendik selgitas, et ostu- ja müügitehingute registreerimine puudutab vaid äriühingute vahelisi Eesti-siseseid tehinguid. „Seal ei hakka kajastuma tehingu sisu, aga üldjoontes vaid summa, kuupäev, arve number, käibemaks ja tehingupartneri registrikood. Konkreetne vorm on alles väljatöötamisel ning meie eesmärgiks on küsida niipalju andmeid kui vajalik ja nii vähe kui võimalik. Nende andmete automaatne võrdlemine aitab võidelda praegu väga levinud olukorraga, kus käive on jäetud deklareerimata või maksupetturid on näidanud fiktiivseid tehinguid, millest teine osapool teadlikki pole.“
Lemendik ütles, et mis puudutab käibemaksu tagastamise kontrolliperioodi muudatusi, siis selles osas on praeguseks olemas alles makspettuste komisjoni põhimõtteline nõusolek ning eelnõu väljatöötamisega pole algust tehtud, seega ei saa veel rääkida ka kaasamisest. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele