„Tegime ülevaate Eesti turul olemasolevast kliendibaasist, et saada aimu, kes on meie ettevõtte põhiline klient ja milliseid teenuseid peamiselt kasutada eelistatakse,“ selgitas Credit24 Eesti turundusjuht Rasmus Tipp. „Eesti turu andmete kokkuvõttest selgus, et meie kliendibaasis on 80 protsenti eesti- ja 20 vene keelt emakeelena kõnelevaid inimesi. Meie klientidest 58 protsenti on mehed ja 42 protsenti naised. Kõige enam on meil kliente vanuses 39-59 elusaastat – 39 protsenti, millele järgneb 37 protsendiga 29-39 aastased ja 24 protsendiga 18-28 aastased inimesed,“ kommenteeris andmeid Tipp.
Kevadel tehtud kliendiküsitlusest selgus, et inimesed võtavad tarbimislaenu peamiselt kodu remondiks (32,1%), jooksvate kulude katteks (30,2%), tervishoiu teenuste kasutamiseks (24,5) ja reisimiseks (13,2%). „Meie ettevõtte klient võtab keskmiselt laenu 144 päevaks. Kõige eelistatumaks laenusummaks on 300-500 eurot, mida on võtnud 45 protsenti meie ettevõtte klientidest. Sellele järgneb 29 protsendiga summa kuni 300 Eurot ja 10 protsenti on võtnud tarbimislaenu summas 700-1000 Eurot,“ ütles Tipp. „Meie üks olulisemaid protsesse on klientide krediidivõimekuse hindamine, et koguda laenutaotleja kohta piisaval hulgal adekvaatset teavet, mille alusel teha laenu andmiseks või sellest keeldumiseks otsus. Lähtudes väljastatud laenude jaotusest, siis 77 protsenti laenudest on väljastatud klientidele, kes on meie ettevõtte teenuseid kasutanud üle ühe aasta. 23 protsenti on meie portfellis neid, kes on kliendid olnud alla ühe aasta,“ lisas ta.
Seitsme tegutsemisaasta jooksul on ettevõtte klientide seas kõige enam neid, kes on teenust tarbinud aasta – kokku 41 500 inimest. Kuni kahe aastase kliendistaatusega inimesi on 36 000, kolme aastase staatusega on 33 000 inimest, nelja aastaseid kliente on 30 000, viie aastaseid 15 000 ning kuue aastaseid Credit24 Eesti kliente on tänaseks 5000.
Alates 2012. aasta aprillist pakutakse registreerunud klientidele lisateenused, näiteks muuta laenu perioodi pikkust, võtta maksepuhkust, taotleda laenusumma suurendamist jne. Lisateenuseid on tänaseks kasutanud 31 protsenti registreerunud klientidest.