• 17.08.11, 18:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA: suurenenud on ameti võimekus, mitte jõulisus

Maksu-ja tolliamet selgitab oma kommentaaris EVEA tänasele teatele, et maksuhaldur pole oma igapäeva tegevustes muutunud mitte karmimaks ja jõulisemaks, vaid kiiremaks ja võimekamaks.
Järgneb maksu- ja tolliameti kommentaar:
Maksu- ja Tolliamet korraldab oma partnerite ja sidusorganisatsioonidega taolisi kahepoolseid kohtumisi pidevalt. Maksuhalduri jaoks on oluline saada tagasisidet oma tegevusele. See võimaldab paremini edasist tööd kavandada ja tööprotsesse parendada.
MTA on õiglane ja professionaalne koostööpartner kõigi jaoks, seepärast me eeldamegi, et ühistes aruteludes saab vahetatava info põhjal aidata mõnda protsessi paremini toimivaks muuta.
Kui rääkida konkreetselt maksuvõlgade ajatamisest, siis saab andmete põhjal öelda, et maksuhaldur ei ole karmistanud ega muutnud maksuvõla ajatamise tingimusi, suhtumine maksukohustuslastesse on olnud ühetaoline. Kuid muutunud on ameti kiirus ja võimekus võlgade sissenõudmisel. Oleme rakendanud automaatse võlgade sissenõudmise süsteemi, mis on toonud kaasa selle, et jõuame kõikide võlgnikeni.
MTA-le on 2011.a seitsme kuu jooksul esitatud 3510 ajatamistaotlust, millest 3039 on saanud positiivse otsuse. Seega on 2011.a saanud maksuvõla tasumise ajatamise 87% taotluse esitanutest. Võrdluseks - 2010.aastal oli see 84% ning 2009.aastal 81%.
2011.a esimeses kvartalis tunnistati kehtetuks 594 ajatamisotsust, teises kvartalis aga 380 otsust. Kui isikul tekib ajatamisgraafikust mahajäämus, siis teavitab maksuhaldur teda kõigepealt ja annab puuduste likvideerimiseks tähtaja. Alles seejärel, kui isik ei ole tähtajaks võlgnevust likvideerinud, tunnistab maksuhaldur ajatamise otsuse kehtetuks. Seega neid otsuseid ei tehta kergekäeliselt.
Maksuhaldur eeldab, et maksuvõla ajatamise taotluse esitamisel on isik hinnanud riske ja prognoosinud oma rahavoogusid, et oleks võimalik kinni pidada taotluses esitatud tähtaegadest. Maksuhaldur on leidnud viimastel aastatel mitmeid võimalusi, kuidas muuta maksuvõla ajatamine ajutistes makseraskustes olevatele isikutele kiireks, lihtsaks ja mugavaks.
Maksuhalduri üheks põhiülesandeks on maksuvõlgade sundkorras sissenõudmine. Enne täitetoimingute sooritamist teavitab maksuhaldur isikut täitmata maksukohustustest, andes võimaluse maksukohustuse vabatahtlikuks tasumiseks või ajatamistaotluse esitamiseks. Maksude kogumine on loomulik tegevus ja see ühiskondlik kokkulepe võimaldab ka Eestis riigil toimida ning kodanikel sotsiaalseid garantiisid saada.
Maksu- ja Tolliamet kohtleb kõiki maksumaksjaid väärikalt ja lugupidavalt, üritades nende aega ratsionaalselt kasutada. Maksuhalduri jaoks on klientidelt tulev tagasiside äärmiselt oluline sisend meie töös ja me küsime seda regulaarselt. Eesmärgiks on pidevalt täiendada oma teenuseid, muuta need lihtsamaks ja vähem aega nõudvaks.
MTA kodulehel on loodud spetsiaalne tagasiside vorm ja e-posti aadressid, kus kliendid saavad esitada arvamusi, ettepanekuid, kiitusi ja pretensioone.
Korra aastas viime läbi mystery-shoppingut, kasutades Tallinna ülikooli üliõpilasi. Kasutasime ka soovitusindeksi keskkonda klientide küsitluse läbiviimiseks, et teada saada nende ootusi ja vajadusi MTA suhtes. Küsimustele vastas 2140 inimest. Seega töö maksumaksjatest klientidega on ametis pidev ja annab häid tulemusi.

Seotud lood

Uudised
  • 17.08.11, 15:12
EVEA: maksuamet on muutunud liiga jõuliseks
EVEA ja MTA juhtkonna esindajad kohtusid 16. augustil, et arutada väikeettevõtjate poolt tõstatatud probleeme suhtlemisel maksuhalduriga ning maksu- ja tolliameti ettepanekuid ettevõtjate halduskoormuse vähendamiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 09:56
Raamatupidajale: tõhus ja praktiline lahendus võlgade kättesaamiseks - Infopanga võlaregister
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega. Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele