18. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Usaldus võib tekkida juba enne esmakohtumist 

Hiljutine uuring näitab, et vahetu kontakt inimesega ei pruugi usalduse saavutamiseks olla nii oluline kui varem arvati, kirjutab juhtimine.ee.

Seni on teadlased olnud arvamusel, et usalduse tekkimine on pikk protsess, kus mängivad oma rolli nii esmamulje kui samm-sammult ülesehitatav suhe. Värske uuringu autorid aga ütlevad, et usalduse tekkimine algab juba enne kui inimesed kohtuvad või hakkavad teine-teise kohta taustainformatsiooni otsima. Usalduse tekkimine on uurijate hinnangul protsess, mida meie alateadvus mõjutab seni arvatust oluliselt rohkem - me võime teist inimest hakata usaldama veel enne kui sellest ise aru saame.

Uuringu raames tehti katseid enam kui 250 üliõpilasega - igale osalejale anti 5 dollarit ning pakuti võimalusi seda raha investeerida nende jaoks tundmatutesse projektidesse. Sarnaselt reaalsele elule oli võimalus nii raha kaotada kui ka juurde teenida.

Eksperimendi korraldaja avastasid, et osalejate valmisolek raha investeerida kasvas märkimisväärselt kui otsustamise ajal mõjutati nende alateadvust nende inimeste nimedega, keda otsustajad usaldasid.

Uuringu tulemusel võib väita, et kui ostuotsuse tegemise ajal müüja seniste klientide või tehtud töödega tutvumine on mõnevõrra eksitav ja sunnib sind otsustama valedel põhjustel. Samas - kui oled ise müüja rollis, siis suurema usalduse loomiseks potentsiaalsete klientide seas, anna nendele võimalus tutvuda Sinu tänaste klientidega.

 

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Jaga lugu
Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700