Lemmi Kann • 17. august 2010
Jaga lugu:

Lugeja hääl: ka kauba müüja vajab turvalisi maksevõimalusi

Veebipoe omanik kirjutab raamatupidaja.ee kommentaariumis, et ettemaksupiirangute kontekstis räägitakse paraku vaid ostjate turvalisusest, kauba müüja turvalisusest millegipärast ei räägi aga keegi.

"Pole ise ühelegi kliendile tellitud toodet saatmata jätnud, kuid samas olen ise petta saanud tellijate käest," tõdeb veebipoodnik.

Enne kui krediitkaardiga maksmise teemal rääkima hakatakse, võiks kommenteerija sõnul kõigepealt uurida, millistel tingimustel pangad seda teenust veebipoele võimaldavad. Nii viitab ta sellele, et alustaval veebipoel on praktiliselt võimatu krediitkaartide aktseptimise linki kodulehele saada.

"Paljudel väikestel veebipoodidel jääbki see unistuseks, kuna ei täideta käibekriteeriumit. Loomulikult on ka selle teenuse vahendustasu kallivõitu. Pangalingi teenus, mida üritatakse pankade poolt pähe määrida Eesti sisesel müügil, on suht mõtetu lahendus, kuna veebis on ülekande tegemine on lihtne ja igale potentsiaalsele kliendile jõukohane, kes netti kasutab. See ongi vist pankade poolt selleks välja mõeldud, et saada ka nendelt müüjatelt vahendustasu, kellele krediitkaartide aktseptimise võimalust ei pakuta," kirjutab veebipoe omanik.

Pangalingi ainuke pluss on tema sõnul see, et müüja võib saada mõned emotsionaalsed ostud ja kliendile ei jää mõtlemisaega, kas talle ikka seda tellitud toodet on vaja, mis lõppkokkuvõttes on mingis mõttes ebaviisakas kliendi suhtes. millega tõestada, et kaup on teele saadetud ja tellija poolt kätte saadud.

PayPali lahenduse kasutamine, mis võiks olla krediitkaartide aktseptimise alternatiiviks, on müüjale veebipoodniku hinnangul aga ebaturvaline, kuna ostja võib alati oma pangas ostu vaidlustada väites, et pole kaupa kätte saanud või see ei vastanud tellitule, kuigi müüjal on olemas tracing code,

"Ei ole kuulnud juhtumist, kui lahend tuleks müüja kasuks," nendib ta.

Eesti siseselt väikepaki saatmine Eesti Post lihtmaksikirjaga, mis on kõige odavam teenus, pole müüja jaoks samuti turvaline, kuna lihtmaksikirjad kipuvad kaduma minema.

"Ainuke hea teenus, mida Eesti Post pakub, on lunamaksuteenus, mille abil saab müüja täita VÕSist tulenevat arusaamatut nõuet, et ettemaksu ei või küsida rohkem kui 50%," märgib raamatupidaja.ee lugeja kokkuvõtteks.

Mida arvad Sina?

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt