Sul juhtus tööl apsakas ning su adrenaliinitase on kiirelt tõusmas, parima meelega vajuksid hoopis maa alla. Tööelus ettetulevatele äpardustele tuleb aga läheneda professionaalselt. Paljud inimesed ei suuda tehtud vigu endale andestada. Samas suhtutakse teiste vigadesse oluliselt kergemalt. Selle taga seisavad konkreetsed kartused, et vigu tehes kaotatakse ettevõttes kaastöötajate respekt. Sageli on need hirmud siiski põhjendamatud ning kolleegid reageerivad vastutulelikumalt kui oodata osatakse. On ju tõsiasi, et kõik teevad vigu!
Kellele juhtunust rääkida?
Kõigepealt tuleks hoolega järele mõelda, kellele juhtunud veast rääkida. Küsi endalt, keda tehtud viga puudutab ning seejärel võta temaga ühendust. Kui juhtus mõni kergemakaaluline viga, siis lihtsalt paranda see. Samas kui näiteks oled saatnud kliendile vale hinnapakkumise, pead siiski pöörduma ülemuse poole. Anna talle mõista, et tunned end süüdi ning juhtunu üle siirast kahetsust. Samas ära seejuures üle pinguta.
Põhimõtteline suhtumine enda ja teiste tehtud vigadesse peaks olema järgmine: tegijal juhtub ehk kus inimesed töötavad, seal tuleb ette ka vigu. Tuleb osata andestada endale ja teistele tehtud vigu ning võtta eesmärgiks, et need enam ei kordu. Iga avastatud ja ülestunnistatud viga on võimalus õppida midagi uut ning ennast parandada.
Tunnista oma viga!
Oluline on oma viga tunnistada, sest ettevõtte juhile on kõige tähtsam leida probleemile võimalikult kiiresti ja parim lahendus. Kui hakkad oma apsakat maha salgama, näitab see, et sa ka hiljem ei püüagi selliste vigade ettetulemist vältida. Piltlikult väljendades, ei ole probleemi lahendamisel enam oluline see, kes koerad hoovist lahti lasi, vaid kuidas neid kiirelt hoovi tagasi saada ning hoolitseda, et nad enam kunagi uuesti valla ei pääseks.
Vigade analüüsimisel on kõige tähtsam hilisem probleemide ettenägemisoskus. Küsi endalt, mida sa saad ette võtta, et su töö järgmisel korral paremini sujuks ning veelgi parem, paku oma ülemusele juba ettepanekuid probleemile lahenduse leidmiseks.
Paku ise probleemile lahendusi!
Oskamaks teha ettepanekuid tulevikus ettetulevate vigade vältimiseks, tuleks ennast kõigepealt analüüsida. Küsi endalt, millises situatsioonis sul kõige sagedamini vead ette tulevad? Kui see juhtub siis, kui teie ettevõtte avatud ruumides väga lärmakaks läheb, võid paluda ülemuselt luba nende tööde puhul, mis vajavad head kontsentreerumist, töötada kodus ja luba varem lahkuda büroost.
Kuidas ettevõttes vigadega ümber käiakse, sõltub ka ettevõtte töökultuurist. Vaja on teatud juhtkonna- ja ka töötajatepoolset inimlikku küpsust, et vigadega konstruktiivselt ümber käia. Kui töötajad on harjunud täitma vaid käske, siis puudub neil sageli iseseisev mõtlemine. Ettenägelikkus töösse suhtumisel on neile sel juhul võõras ning ettetulevate vigade puhul ootavad nad vaid juhtkonnapoolset lahendust.Juhtkond probleemide lahendamisel
Autor: Daily Saviauk
Seotud lood
Millised on võimalused negatiivse omakapitali taastamiseks ning milliste maksuõiguslike nüanssidega peab arvestama?