• 06.04.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtete aruandluskohustus lihtsustub

Justiitsministri käskkirjaga loodi ekspertkomisjon, kes asub välja töötama ettevõtetele mõeldud ühtset aruannete elektroonilist vormi. Sellega saab läbi praegune olukord, kus ettevõtjad peavad esitama aruandeid oma tegemistest ja majandusnäitajatest erinevatele ametkondadele. 
Justiitsministeeriumi asekantsler Marko Aaviku sõnul annavad ettevõtjad täna oma tegemistest ja majandusnäitajatest aru mitmele ametkonnale. „Näiteks esitatakse äriregistrit pidavale kohtule kuue kuu jooksul pärast majandusaasta lõppu majandusaasta aruanne, hulgaliselt erinevaid aruandeid nõuab riigi majandusstatistika tegemiseks Statistikaamet ning veelgi suurem mass andmeid-aruandeid-deklaratsioone laekub Maksu- ja Tolliametile ja oma osa tahab ka Haigekassa,“ märkis Aavik.
„Kuna ettevõte esitab palju andmeid dubleerivalt, siis võib tekkida olukord, kus ametkonnad võivad sama nimetusega andmeid erinevalt defineerida – olgu see töötajate arv või neile makstud töötasu. Mida väiksem ettevõte, seda koormavam on neile aruandluskohustus,“ sõnas Aavik.
Ühtne aruandlusvorm ja keskkond teeb ettevõtjatele info sisestuse ja edastuse väga lihtsaks. Elektrooniliselt töödeldav aruandlus aitaks jõuda olukorrani, kus kord juba riigile esitatud andmeid saaks ära kasutada kogu ulatuses ja kõikide huvigruppide, nagu erasektor, erinevad ametkonnad, vajadusteks. Kaoks ära olukord, kus erinevad asutused küsivad samu andmeid mitu korda. 
Lisaks võimaldab selline süsteem luua ka automatkontrollide süsteemi, mis annab ettevõtjale juba andmete sisestamisel infot võimalikest vigadest ja aitab nii vähendada ka hoiatuste ja trahvide hulka, mida ettevõtjad majandusaasta aruande puuduste eest igal aastal arvukalt saavad.
Aaviku sõnul aitaks vormi kasutuselevõtt lühendada ka seda ajavahemikku, mis praegu kulub, et ettevõtjate esitatud andmeid süstematiseerida ja edasi töödelda ning seeläbi ka riigi kulutusi kokku hoida.
„Eesmärgiks on seatud, et ühtne aruandlusvorm ja -keskkond on valmis ja kasutuses 1. jaanuariks 2010,“ lisas asekantsler Aavik.
Komisjoni liikmed on mitmest erinevast asutusest, nagu rahandusministeerium, justiitsministeerium, Statistikaamet, Registrite ja Infosüsteemide Keskus, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ning Maksu- ja Tolliamet. Komisjonis on esindatud ka audiitorid.
Lugupidamisega
Mart Siilivask__________________Avalike suhete talitusJustiitsministeerium6 208 1185 342 6784//////[email protected]

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele