• 25.10.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vähesed ettevõtted saavad hakkama arvutita

Sajast 10 ja enama hõivatuga ettevõttest kasutas oma töös arvutit 94, teatab Statistikaamet. Peaaegu kõigil neist oli ka Interneti-ühendus.
Arvutit kasutas 94% ettevõtetest, 99%-l neist oli ka Interneti-ühendus. Endiselt vajas enim ettevõtteid Internetti panga- ja finantsteenusteks. Levinuim Interneti-ühenduse liik oli ADSL ja SDSL püsiühendus, mida kasutas seitse ettevõtet kümnest, muid püsiühenduse liike, nagu kaabel-TV, liisitud liinid jne kasutas kaks ettevõtet kümnest. Teisi Interneti-ühenduse liike (sissehelistamine, ISDN, mobiilne ühendus) kasutati vähem ja kombineeritult püsiühendusega.
Avaliku sektori veebisaitidel pakutavat ja saitide tehnilisi lahendusi arendatakse pidevalt. Ettevõtted kasutasid avaliku sektori pakutavaid e-suhtluse võimalusi aktiivselt. Avaliku sektori veebikülgedelt sai infot kaheksa ettevõtet kümnest, enamik neist laadis sealt alla ka blankette. Blankette tagastas Interneti kaudu kuus ettevõtet kümnest.
Oma firmat tutvustav veebisait oli kuuel ettevõttel kümnest. Enamasti tutvustati seal oma tooteid ja teenuseid (92%), pakuti juurdepääsu tootekataloogidele ja hinnakirjadele (47%) ning osutati müügijärgset teenindust (26%). Spetsiaalset e-kaubanduse keskkonda pakkus oma veebisaidil iga kümnes veebisaiti omav ettevõte.
2007. aastal uuris Statistikaamet ka haldustarkvara kasutamist ettevõtetes ja e-arvete levikut. Ettevõtte ressursside planeerimise lahendused võimaldavad integreeritult hallata olulisi ärikomponente, nagu tooteplaneerimine, varustamine, laoseis, turustamine, kliendihaldus, tellimuste täitmine jne. Ressursihaldustarkvara kasutas keskmiselt iga üheksas arvuteid kasutav ettevõte, 100 ja enama hõivatuga ettevõtete seas aga iga kolmas. Kliendihaldustarkvara võimaldab ettevõttel planeerida müügieelset ja -järgset tegevust ning koguda, töödelda ja analüüsida kliendiga seotud infot. Kliendisuhete haldamise tarkvara kasutas keskmiselt iga seitsmes ettevõte, 100 ja enama hõivatuga ettevõtete hulgas aga iga neljas. Automaattöötlust võimaldavaid digitaalseid e-arveid oli saanud iga neljas Interneti-ühendusega ettevõte, seevastu vaid pool neist oli e-arveid välja saatnud.
Infotehnoloogia kasutamist ettevõtetes uurib Statistikaamet 2001. aastast. Vaatlus hõlmab 10 ja enama hõivatuga ettevõtteid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele