• 23.07.25, 07:00

Maksuekspert: maksutõusud panevad ettevõtteid tegema loomingulisi käike

Intervjuus rääkis Ernst & Youngi maksuekspert Ranno Tingas tulumaksu tõusust ja regulaarsete dividendide maksusoodustuse kaotamisest, mis käivitas mullu dividendiralli. Juttu tuli ka majandusaasta aruannete esitamise trendidest.
Ernst & Youngi maksueksperdi Ranno Tingase sõnul on suurim küsimus madalama toiduainete käibemaksu puhul see, kuidas riik suudab tagada ja motiveerida, et see hinnalangus päriselt ka tarbija toidukorvi jõuab
  • Ernst & Youngi maksueksperdi Ranno Tingase sõnul on suurim küsimus madalama toiduainete käibemaksu puhul see, kuidas riik suudab tagada ja motiveerida, et see hinnalangus päriselt ka tarbija toidukorvi jõuab
  • Foto: Andras Kralla
Kuigi toidu käibemaksu langetamise eesmärk on väga õige ja hea, siis kriitiline küsimus on see, kui suur osa maksulangetusest reaalselt tarbija ostukorvi jõuaks, rääkis Tingas.
Ta meenutas, et kui Tallinnas kunagi müügimaks ära kaotati, siis märgatavat hinnalangust sellega ei kaasnenud. “See on kõige suurem probleem, mida ka rahandusminister Jürgen Ligi on õigesti välja toonud, et kuidas ikkagi see hinnatõus tarbijani jõuaks,” märkis Tingas Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Samuti selgitas ta lahti ühe skeemi, mida ettevõtjad kasutasid, et enda vara maksutõusude eest kaitsta. Juttu tuli ka kasumimaksu ajutisest mõjust investeeringutele ning majandusaasta aruannete esitamise trendidest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsis Mai Kroonmäe.
Maksuekspert toidu käibemaksu langetamisest: Jürgen Ligi viitab õigele probleemile
00:00

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele