Ettevõtte andmed tuleb nähtavaks ja loetavaks teha nii, et neid mõistaksid lisaks tegevjuhile ja raamatupidajale oluliselt suurem ring töötajaid, soovitavad Äripäeva raadio saate külalised Tarmo Toiger ja Veiko Haavapuu.

- Coop Eesti Keskühistu finantsdirektor Veiko Haavapuu (keskel), KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juhi Tarmo Toigeri (vasakul) ja saatejuht Sigrid Kõiv. Foto: Kristjan Nõulik
Coop Eesti Keskühistu finantsdirektor Veiko Haavapuu usub, et nad suutsid andmetele tuginedes teha üsna häid otsuseid, kui umbes aasta tagasi marginaal langema hakkas. KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juhi Tarmo Toigeri hinnangul oli küllalt andmeid, et prognoosida praegust langust nii ettevõtete kui ka valitsuse tasemel.
Viimased kaks aastat on jaemüügis olnud langus, kuigi avalikult räägitakse sellest alles viimased kuus kuud. Haavapuu arvates sai kliendi rahakott korraliku põntsu kolmveerand aastat tagasi ning nad nägid seda pikalt ette. Nõudluse taastumist on aga palju keerulisem prognoosida. „Ent kui analüütiline võimekus on olemas, siis sa näed trende ja suudad reageerida. Jah, sa võid mingil hetkel oma varudega veidi hädas olla, aga pikemas perspektiivis saab kõik selgeks.“
Veiko Haavapuu räägib, kuidas nad märkasid marginaali langust ning analüüs näitaski muutust klientide käitumises. „Kui kampaaniapakkumiste osakaal oluliselt suureneb, siis see tähendab kaotust marginaalis,“ selgitab ta.
Andmetark juht analüüsib ja usub oma andmeid
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AccountStudio on äritarkvara, kus kõik lahendused on läbi mõeldud ja moodulid sobituvad omavahel perfektselt, pakkudes stabiilset terviklahendust. Parim töövahend nii raamatupidajale, raamatupidamisbüroole kui ka ettevõtjale – meiega liigud eesmärkide suunas!