Autor: Susie-Ann Palmre • 17. mai 2024

Raamatupidajate energiapäev. “Väikestel otsustel on tohutu mõju”

Kõik algab väikesest otsusest, mis sünnib vähem kui minutiga, ütleb raamatupidajate energiapäeva mõnusa energia saadik - koolitaja Susie-Ann Palmre.
Firmafitnessi personaaltreener ja koolitaja Susie-Ann Palmre jagab nippe, kuidas motiveerida end rohkem liikuma.
Foto: Siim Kinnas

Miniotsustega teeme väikeseid, kuid samas võimsaid samme õiges suunas. Nende hulgas on näiteks otsus kindlal kellaajal üles ärgata või teatud kellaajal telekas kinni panna.

Väikestel otsustel on tohutu mõju

Uuringud näitavad, et väikestel otsustel on meie elule ja eesmärkidele tohutu mõju. Esiteks on need säästvamad. Osaliselt sellepärast, et neid on lihtsam teha. Mõte tunniajalisest meditatsioonist võib olla hirmutav, aga paar minutit sügavalt sisse ja välja hingata tundub igati teostatav.

Teiseks vähendavad minitegevused läbipõlemise ohtu, kuna nõuavad vähem pingutust ja energiat, muutes järjepideva harjutamise lihtsamaks. Nagu teame, on harjumuse kujundamisel kõige olulisem just järjekindlus. Aja jooksul lisanduvad väikesed tegevused, mis toovad kaasa silmanähtava arengu.

Miniotsuse neli eelist

1. Järkjärguline edasiminek → paremad tulemused (mõtle intresside suurendamisele).

2. Tänu väikeste võitude saavutamisele väheneb hirm ebaõnnestumise ees.

3. Parem paindlikkus, kohanemisvõime ja vastupidavus (lihtne on uuesti proovida ja vähehaaval alustada).

4. Vaimne heaolu (pisikestele muudatustele pühendumine on palju vähem stressi tekitav kui suure muutuse tegemine).

Raamatupidajate energiapäeval saad hea energia saadik Susie-Ann Palmrelt lihtsaid ent samas häid nõuandeid, kuidas väikese vaevaga silmanähtavaid tulemusi saavutada.

Teeme koos särtsakaid harjutusi, mis jäävad kergesti meelde ning mida saad vabalt ka tööpäeva jooksul teha.

Raamatupidajate energiapäeva kava ja kõik esinejad leiad SIIT.

Oma esimese miniotsuse valimine

Alustame väikese sammuga. Võta vastu üks miniotsus, mida saad täna teha ja mis toetab tervet sinu päeva või nädalat. See miniotsus peab olema midagi lihtsat.

Jagan mõnda ideed miniotsustest, mis toetavad füüsilist tervist:

• Pane oma jooksujalatsid välisukse juurde nähtavale kohale.

• Paki kokku trennikott.

• Seadista äratuskell pärastlõunaseks võimlemispausiks.

• Lepi kolleegiga kokku kellaaeg, mil teete kontoris liikumispausi.

Kahe minuti reegel

Kui ülesanne võtab aega vähem kui kaks minutit, siis tee seda kohe. See põhimõte sobib suurepäraselt miniotsuste jaoks ning võib kehtida ka olukordade kohta, mis päeva jooksul ette tulevad: näiteks sõnumid, millele tuleb vastata või tassi nõudepesumasinasse panek.

Selle põhimõtte tõeline võlu seisneb aga selles, et tegeled kahe minuti jooksul millegagi, mis on sinu jaoks raske või uus. Kas soovid vabaneda alaseljavaludest? Alusta vaid ühe harjutusega. Tee ainult üks harjutus seljale. Idee on teha alguspunkt nii lihtsaks, et sa ei saa loobuda.

Need on mõned kahe minuti reegli näited:

„Käin igal õhtul jooksmas” muutub „Panen oma jooksujalatsid valmis”.

„Lähen hommikul trenni” muutub „Pakin trennikoti eelmisel õhtul”.

„Teen 15-minutilise liikumispausi” muutub „Teen ühe harjutuse”.

Harjumuste ühendamine

Harjumuste ühendamine on minu lemmikmeetod. See on lihtne: ühenda uus harjumus olemasoleva harjumusega, mida juba teed.

Tee näiteks pärast hommikust koosolekut üks harjutus seljale. Harjumuste ühendamine loob sinu uuele harjumusele loomuliku vihje ja aitab seda meelde jätta.

Toon kolm näidet, mis aitavad sul teha miniotsuseid ja kujundada väikeseid harjumusi:

1. Vali oma harjumusele järjepidev aeg (näiteks pärast ärkamist või peale koosolekut).

2. Tuleta endale meelde suuremat pilti ja jälgi oma edusamme eesmärgi suunas.

3. Kontrolli end iga paari kuu tagant – kas harjumused täidavad eesmärki? Kas soovid proovida midagi muud?

Tähista väikeseid võite

Väikeste võitude tähistamine annab meile jätkamiseks rohkem jõudu. Tähistamiseks tuleb esmalt jälgida oma edusamme.

Siin on mõned näpunäited, kuidas teel püsida:

• Leia sõber, kellega oma kavatsusi jagada ja koos harjutada.

• Määra oma uute harjumuste ja otsuste kohta meeldetuletusi – märkmetega, mobiilis või mis iganes sinu jaoks sobiva vahendiga.

• Visualiseeri, kuhu lähed ja kuidas astutud sammud sind sinna viivad.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700