Palju kirjutatakse headest juhtidest ja juhtimisest. Vähe aga sellest, kuidas juhiks saadakse, ja seda vaatamata sellele, et kõik praegused juhid on millalgi spetsialistist juhiks transformatsiooni läbi teinud. Harvardi Ülikooli professor Linda Hill on just sellise muutuse enda uurimisvaldkonnaks võtnud, millest tuleb juttu ka selles artiklis.

- Koolitaja Kaido Pajumaa annab nõu paremaks juhtimiseks
Sageli saab juhiks tippspetsialist, kes on meeskonnas ka arvamusliidri rollis. Arvamusliidrina võib ta luubi alla võtta mitte ainult töö tehnilised aspektid, vaid ka juhi kompetentsi − kritiseerida tema käitumist, otsuseid ja juhtimisstiili, viidates ka sellele, kui palju parem juht tema oleks.
Seotud lood
Töötajate motiveerimisest olen varem juba päris palju kirjutanud, seetõttu vaatlen seekord lähemalt tagasiside andmist, mis on kahtlemata üks tähtsamaid ja tõhusamaid juhtimisvahendeid. On ju oluline, et sinu tiimiliikmed teaksid, kuidas neil läheb – nii positiivse kui ka negatiivse külje pealt.
Kriis tekitab ebakindlust ja hirmu, seepärast suureneb sellel ajal märkimisväärselt inimeste infovajadus. Põhiliselt tahetakse teada seda, mis otseselt või kaudselt puudutab ettevõtte ja meeskonna väljavaateid ning töötaja enda saatust.
Kui varem oli töö virtuaalne juhtimine ja organiseerimine paljudele üks valikutest, siis nüüdseks on see otsene vajadus.
Organiseeritus võib tööelus küll kasuks tulla ja aidata kaasa eesmärkide saavutamisele, ent liigse kontrollimisega on töökollektiivis, eriti aga lähedastes pere- ja sõbrasuhetes on väga kerge jätta endast mulje kui kiuslikust ja kamandavast inimesest, kelle jaoks pole miski küllalt hea.
Raamatupidamiseta ei saa tegutseda ükski ettevõte ega mittetulundusühing ning kuna paljudel ettevõtjatel puuduvad vastavad teadmised, on enamasti mõistlik see teenusena sisse osta. Mida peaks raamatupidamisteenuse tellimisel silmas pidama ning milliseid vigu kiputakse sel teemal tegema, räägib enam kui 25-aastase kogemusega raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ asutaja ja juht Enno Lepvalts.