Autor: Juta Tikk, Tartu Ülikooli majandusteaduskonna lektor • 15. juuni 2020

Ebatõenäoliselt laekuvad nõuded ja nende kajastamine

Selleks, et stimuleerida kliente rohkem kaupu või teenuseid ostma ja seeläbi tagada äritegevuse jätkusuutlikkus, pakuvad majandusüksused klientidele kaupade eest tasumisel mitmesuguseid soodustusi. Kaupade ja teenuste eest tasumine võib toimuda omandiõiguse ülemineku hetkel või hiljem.
Juta Tikk käsitleb ebatõenäoliselt laekuvate nõuete kajastamist
Foto: Meeli Küttim

Üks soodustusi ongi luba tasuda saadud kaupade või teenuste eest mingi perioodi jooksul pärast ostu sooritamist, märkides müügiarvele maksetähtaja (krediitmüük ehk kommertskrediit ehk kaubakrediit). Krediitmüügi tõttu tekib majandusüksusel nõue ostjate vastu neile müüdud kaupade või osutatud teenuste käibemaksuga maksustatud müügihinnas. Selliseid nõudeid nimetatakse ka ostjate debitoorseks võlgnevuseks ehk ostjate tasumata summadeks või arveteks.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700