5 juhist, kuidas tulla toime keeruliste töötajatega
1. Ära eira probleemi. Väga sageli juhid lihtsalt eiravad problemaatilist käitumist. Nad loodavad, et probleem kaob iseenesest, et need inimesed muudavad ennast või lakkavad muret põhjustamast. Olukorra eiramine on vale lahendus potentsiaalselt süvenevale probleemile.2. Sekku võimalikult kiiresti. Oluline on tegutseda kohe, kui negatiivne käitumismuster ilmneb – kui midagi ette ei võeta, läheb probleem ainult hullemaks. Mõnikord selline töötaja ei teagi, et tema käitumine on probleem või et teised reageerivad sellele negatiivselt, sest enamik inimesi talub tüütut käitumist ja mõned peavad seda hoopis tööstressiks.3. Uuri isiklikult probleemi kohta. Kui juht on kogunud kokku täpsed andmed ja kindlad näited, peab ta probleemse töötajaga rääkima. Kõigepealt tuleks uurida, kas too on probleemist teadlik. Kui mitte, peab juht vastuvõetamatut käitumist kirjeldama ja laskma töötajal vastata.4. Aita problemaatiline töötaja tagasi õigele rajale. Kui töötaja mõistab, et see negatiivne käitumine on reaalne ja teised töötajad kogevad seda, peaks juht või personalitöötaja talle õpetama, kuidas sobivamalt käituda. Selleks on vaja aega ja harjutamist ning juhi tagasisidet tema katsete õnnestumise või ebaõnnestumise kohta.5. Kui miski ei aita, tuleb töötaja vallandada. Kui töötaja eitab jätkuvalt oma sobimatut käitumist ja pole nõus olukorda parandama, tuleks mõelda tema ametist vabastamisele. Selleks tuleks dokumenteerida nii sõnaline kui ka kirjalik tagasiside käitumise kohta ning järgida protokolli.
Allikas: Entrepreneur.com