• 20.03.17, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-arvetega seotud muudatused

Algselt pidi 1. jaanuarist 2017 hakkama kehtima nõue, et avalikule sektorile esitatav arve nii kauba müümisel kui ka teenuse osutamisel peab olema e-arve, kuid hiljem lisati siiski vabatahtlikkuse aspekt
Taavi Alas käsitleb e-arvete teemat
  • Taavi Alas käsitleb e-arvete teemat
  • Foto: erakogu
Mida e-arvete vabatahtlikuks jätmine ettevõtjatele tähendab?
Vabatahtlikkus e-arvete kohta tähendab, et ettevõtted võivad avaliku sektori asutustele saata erinevas vormingus arveid, sh nii e-arveid kui ka paber- ja PDF-arveid.
Rahandusministeerium soovitab saata e-arveid, sest saatmine on ettevõttele kasulik, kuna e-arve:
moodustamine on sama kiire kui PDF-arve moodustamine;
edastamine võib aga olla kiirem ja arve jõuab alati kohale õige adressaadini ega lähe kaotsi, nagu võib juhtuda e-postiga saates;
imporditakse vastuvõtja süsteemi täpselt sellisena nagu arve koostaja selle saatis, st piisab ühekordsest sisestamisest. Seega ei tekitata sisestusvigu ning välditakse müüja ja ostja vahelisi arusaamatusi. Ühtlasi väheneb ka töö hulk arve menetlemisel;
eest tasumiseks on võimalik ostjaga kokku leppida lühemad maksetähtajad, sest arve töötlemine on elektrooniline ning suuresti automatiseeritav;
võib säilitada elektrooniliselt, mis on odavam kui paberarve säilitamine. 
 Allikas: Rahandusministeerium

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele