• 05.08.16, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pretensioonide hüvitamise maksustamine

Kas kliendile tekitatud ebameeldivuste hüvitamine on kingitus või ettevõtlusega seotud kulu?
Kuidas maksustatakse kliendipretensioonide hüvitamist?
  • Kuidas maksustatakse kliendipretensioonide hüvitamist?
  • Foto: Pixabay
Raamatupidaja.ee lugeja küsib:
Kuidas maksustatakse kliendipretensioonide katteks tehtud kulusid? Näiteks kui restorani teenindaja ajab kliendile suppi peale ja annab selle hüvitamiseks pudeli veini, siis kas seda tuleb maksustada kui kingitust või on see ettevõtlusega seotud kulu?
Leinonen OÜ nõustamisüksuse juht Tõnis Elling vastab:
Tegemist on kingitusega. Kahju hüvitamine ei saa see olla. Kahju hüvitamine oleks see siis, kui restoran peseks kliendi rikutud riided ära või maksaksid need kinni. Nüüd nad kingivad kompensatsiooniks pudeli veini, aga klient on ikka määrdunud riietega. Kui vein on alla 10 euro, siis on see maksuvaba reklaamkingitus.
Samal teemal loe pikemalt: Lõikelillede ja kinkide maksustamise eripärad

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele