• 11.07.16, 11:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis on siseauditeerimise teenus ja milleks seda vaja on?

Võiks öelda, et 10 inimest 10-st arvab, et siseaudiitor on sama, mis finantsaudiitor, kuid nii see siiski ei ole. Ainuüksi nende kahe ameti nimetuses on juba erisus, mil üks keskendub puhtalt finantsidele ja teine sisemistele protsessidele.
Mis on siseauditeerimise teenus ja milleks seda vaja on?
  • Foto: pixabay.com
Siseaudiitori kutsetegevuseks on tagada asutuse juhtkonnale kindlustunne, et tehtavad otsused ja tegevused on õiged, kooskõlas õigusaktidega ja vastavuses ettevõtte väljaantud juhenditega (sh emaettevõtte juhenditega). Olulisel kohal on ka ettevõtte reaalse tegevuse vastavus seatud eesmärkide, visiooni ja missiooniga. Lisandväärtusena hindab siseaudiitor, kas ressursse on kasutatud säästlikult, tõhusalt, mõjusalt ja eesmärgipäraselt.
Siseauditeermine lisab väärtust organisatsiooni tegevusele ja täiustab seda, ühtpidi kindlustandva, teisalt nõuandva tegevusega. Siinkohal ei tohi aga segamini ajada seda, et siseaudiitor aitaks justkui ettevõttel midagi välja töötada. Siseaudiitor ei tohiks võtta endale auditeeritavas majandusüksuses juhtimisvastutust, mil juhtimises osalemisest tulenevad ohud võivad olla nii suured, et ükski ettevaatusabinõu ei vähenda neid vastuvõetava määrani. Seega on oluline mõista, et siseaudiitor annab sõltumatu, kutsealaselt kompetentse, erialaselt pädeva hinnangu ettevõtte senisele tegevusele ja otsustele.
Kokkuvõtvalt on siseauditi üksuse eesmärgid järgnevad:
analüüsida riske, mis võivad mõjutada asutuse tegevuse ja selle sisekontrollisüsteemi efektiivsust ning määrata saadud tulemuste alusel kindlaks oma siseauditialase tegevuse prioriteedid ja koostada tööplaanid;tuvastada asutuse eesmärkide saavutamiseks rakendatud juhtimis- ja kontrollimeetmed, hinnata nende tulemuslikkust, säästlikkust ja efektiivsust ning avaldada arvamust nende piisavuse, töökindluse ja vajalikkuse kohta;teavitada juhtkonda oma tähelepanekutest ja järeldustest ning vajadusel anda soovitusi olukorra parandamiseks, juhtimis- ja kontrollimeetmete täiustamiseks või uute rakendamiseks.
Allikas: BDO
Autor: Merit Leib, BDO

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele