• 22.05.15, 09:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Löö uue e-MTA kujundamisel kaasa

Maksu- ja Tolliamet hakkab kujundama e-maksuametile uut nägu ja tegu ning ootab selleks kõigi kasutajate julgeid ja lennukaid ideid.
kasutajad kujundavad uue e-MTA
  • kasutajad kujundavad uue e-MTA Foto: MTA
Maksuamet tahab ehitada e-MTA ettevõtja abimeheks, et maksude tasumine toimuks veelgi lihtsamalt ning tulevikus saaks nutivahendis elementaarsed asjad tehtud ja maksukohustuse täitmisel saaks nõu reaalajas. Plaanitud on näiteks töötada välja automaatne andmevahetus maksukohustuslaste ja MTA vahel, arendada välja e?arve süsteem maksude tasumiseks, pakkuda mugavat tegutsemisvõimalust erinevate nutivahendite kaudu.
MTA peadirektori asetäitja Egon Veermäe sõnutsi on 2015. aasta peamiselt projekti ettevalmistamise aasta, mil kujundatakse e-MTA uus visuaal ning analüüsitakse läbi, mida tuleb olemasolevate süsteemide tehnilises struktuuris muuta.
„Kuna meil on üle 200 rakenduse, siis kindlasti arendustööd saavad olema etapiviisilised. Uus e-MTA peab vastama eelkõige kasutajamugavusele st põhirakendused peavad olema kasutatavad nii tavaarvutis, kui ka nutiseadmes, olema kolmkeelsed ning nende jõudlus peab olema piisava operatiivsusega. Sel aastal on juba plaan võtta kasutusele internetikaubanduse tellimise rakendus, käibemaksukohustuslakseks registreerimine ja e-ajatamise uus funktsionaalsus,“ selgitas Veermäe.
Veermäe lisas, et iga uus teenus või olemasoleva teenuse uuendamine on plaanis selliselt, et kõigepealt valmib rakenduse prototüüp ja siis läheb see kasutajagruppidele testimiseks. Ettevõtjate katusorganisatsioonidel on igal juhul valmisolek kaasalöömiseks olemas.
„Tagasiside põhjal hakkamegi siis teenuseid juurutama. Sellele järgneb omakorda veel prooviperiood, mil küsime uuesti tagasisidet. Uus e-teenus on valmis siis, kui see on kasutaja poolt heaks kiidetud, seega püüame omalt poolt tavapärasesse IT-arendusprotsessi võimalikult palju paindlikkust juurde tuua. Iga rakenduse juurutamiseks tehakse ka alati analüüs, et kas investeering on tasuv,“ rääkis Egon Veermäe.
Lisainfot ja ideede esitamise lingid leiate SIIT

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele