Rõhuasetus riigieelarve üle arutlemise ei peaks olema mitte katteallikate otsimisel, vaid olemaolevate vahendite õiglasemal jagamisel ja riigikorralduse efektiivsemaks muutmisel, kirjutab ettevõtja Eugen Veges.
Sõiduautode erisoodustusemaksu kogumine, ettevõtete arvete deklareerimine, aktsiiside kergitamine ja muu analoogne tegevus jõukust ei suurenda. Maksulaekumise netotulu kasv ei tule mitte maksumaksjate pitsitamisest, vaid elanike ostujõu kasvust.
USAd nimetatakse immigrantide mekaks, Eestist aga lahkutakse. See ei tulene mitte ühiskonnakorralduste vanusest, vaid eri lähenemistest. Kuna elanike maksustamise ja sotsiaalsete tagatiste suhe peegeldab riikide suhtumist kodanikesse, siis visakem pilk mainitud riikide maksulähenemistele.
USA 2015. aasta riiklik maksulaekumise prognoos:
üksikisikute tulumaks 46%
tööjõumaksud (sotsiaalmaks) 32%;
ettevõtete tulumaks 13%;
aktsiisid 3%;
muud maksud 6%.
(Allikas: OMB National Priorities Project)
Eesti maksulaekumine:
üksikisikute tulumaks (sh omavalitsuste osa)18 %;
tööjõumaksud (sotsiaalmaks) 36%;
ettevõtete tulumaks 5%;
aktsiisid 13%;
käibemaks 27%;
muud maksud 1%.
Autor: Eugen Veges, Tuuli Seinberg
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.